Härlig dag!

Det blev en helt bloggfri dag igår men jag försöker väl ta igen det nu! Startade i alla fall gårdagen med en löptur (kan man säga det när man bara springer halva sträckan?) och lite trädgårdsfix! Idag har jag inlett med att stiga upp... Haha! Hur som helst blev det en jättehärlig dag eftersom vi var bortbjudna på middag hos Leif och Åsa i finaste stugan i Bodan!


Helt underbar kväll där vi bara saknade solen! Spegelblankt på Bodaträsket!


Och stugan är som sagt helt underbart fin! Läget, huset, inredningen - väldigt smakfullt!


Men är det spegelblankt så ska det också åkas wakeboard! Ja, vi valde att sitta i båten. Vem vill ställa sig på en "tvål" med båda fötterna fastgjutna... Ingen annan än Victor!


Leif styrde i nya kaptenskepsen! Det såg tryggt och säkert ut! Eller?


Jag var inte ett dugg rädd... Haha!


Åsa såg betydligt lugnare ut! Men så är hon också rätt van - och har heller inget emot att stå på vattenskidorna själv!


Här är vi på väg! Stugan i bakgrunden och bakom båten:


Victor i full fart! Såg härligt ut men skulle garanterat ha varit livsfarligt för en otränad! Och det skulle bara bli värre... Även om han ganska nyligt börjat med detta så är han ju ung och vill framåt. Eller uppåt!


Han hoppade över svallvågorna!


Och ganska högt! Mamman höll koll bakåt men han verkade helt lugn!


Här släppte vi av honom för landning! Kul att få hänga med och helt fantastisk åkning!


Vi fortsatte en sväng till för att kika lite mer på omgivningarna. Bodaträsket är stort! Och frisyrerna blir rätt personliga...


Eller hur? Haha!


Åsa pekade ut lite andra byar och här tror jag att vi hade Falmarksforsen!


Härlig tur i nya båten. Skulle gärna ha suttit och fiskat hela kvällen när det var så spegelblankt men vi skulle ju äta också! Och här visste vi också att maten skulle vara gooood!


Tillbaka i stugan och här har ni båda fina grabbarna, Alexander och Victor! Och han verkade ha klarat wakeboardturen utan skador!


Eller? Haha! Nej, han är lite överrörlig!


Helt underbar förrätt! Gurksoppa med räkor, avocado, chili, dill... och vitlöksbröd! Varmrätten var minst lika god men av någon anledning så glömde jag plåta innan jag hade ätit färdigt. Kan ha berott både på hunger och att den smakade underbart! Helgrillad ryggbiff med en annorlunda gratäng på rödbetor, potatis och chèvreost! Den var en helt ny smakupplevelse och väldigt god!


Blåbär, glass och maräng till dessert! En suverän middag och vi bara njöt av att bli så bortskämda! Tusen Tack!


Fin kväll i Bodan! Jag gillar verkligen läget och de här fina lyktorna passar så perfekt på altanen!


Men allt trevligt har ett slut och efter en sista bild var det dags att börja rulla hemåt!
 
Orkade inte blogga i natt eftersom jag var rätt trött men nu skiner solen och då känner jag mig betydligt piggare! Vi pratade igår om att man på något sätt blivit snuvad på sommaren och den del som ska vara ledighet och lättja. Man behöver det också och då måste det vara sooool! Så nu ska jag ge mig ut i det vackra vädret! Duktiga maken (som inte är så bra på det där med lättja) har tillverkat en portal som nu ska upp och jag hör honom spetta sten i bakgrunden. Han är både händig och stark! Måste kanske ställa upp och hålla en pinne eller så...

Ha en fin dag alla och njut av vädret!