Sierra Nevada!

Vilken fantastisk utflykt vi nu befinner oss mitt i! Tidig uppstigning, ännu en magisk frukost och sedan packade vi in oss i bilen!

 
Och jag tog mina mest självlysande kläder ifall vi skulle ramla ned i något stup i bergen och därför lätt kunde hittas…

 
En otrolig resa började när vi satte kurs mot Grenada! Här ser det ut som om vägen försvinner rakt in i en bergvägg!


Maffiga bergsformationer medan vägen hela tiden slingrade sig uppåt.


Det där med uppåt gjorde också att Åsa fick köra idag och det gjorde hon med den äran! Jag har nämligen lite höjdskräck… Men den har faktiskt blivit bättre vilket var skönt att upptäcka!


Plötsligt stod en polisbil vid kanten och pekade att vi skulle sänka farten. Efter kurvan stod trafiken stilla och det tog en stund innan vi upptäckte varför.



Får! I massor! Här började vi undra om vi någonsin skulle komma fram…

 
Men polisen kom och började dirigera – fåren!


Kanske inte så lätt men till slut kunde vi passera!


Och landskapet blev bara vackrare ju längre upp vi kom!


Grotta i berget! Här gjorde vi ett kort stopp!


Vatten är ju aldrig fel…


Och till slut var vi framme i den lilla byn för att sammanstråla med Ulla och Janne!


Vi började med kaffe och sedan jobb tillsammans med Ulla som redan har skissat på en scenografiidé! Kul! Den får ni inte se ännu… Vi måste ju spara några överraskningar till höstens premiär!


Mitt emot deras lägenhet finns en söt brödbutik! Det skulle man inte tacka nej till hemma!


Dit gick vi för att handla lite godsaker at ta med oss på vandringen som jag ska berätta mer om i nästa inlägg. Det har varit en ytterst händelserik dag!


En promenad genom byn till dagens lunchställe!


Samling för mat!


Jag valde en lokal tallrik med mycket godsaker! Korv, skinka, ägg, blodkorv (jo, god!) och en fattigmanspotatis som var jättegod!


Åsa hittade en söt hund som blev hennes bästa vän! Kan man bli annat när man får botar av getkött vid bordet…

Nu avslutar jag här för att hinna gå iväg för att äta middag! Återkommer och berättar mera senare! Vi ses!