Kreativ sol!

Jag gillar ju solen och idag har jag fått min beskärda del mellan varven! Morgonpromenaden följdes av idogt arbete! På balkongen... :) Man kan faktiskt kombinera nytta med nöje här! Och utsikten över havet är bedövande vacker. Utsikten ner på gatan är inte vacker men stundtals intressant!


Ölbilen!


Ett turisttåg fullt med pensionärer! Och vi som lutade oss över räcket i bara bikini fick applåder och jubel! Stackars gubbar! De kan inte ha haft mycket att glädja sig åt tidigare...


Och berget som jag har fotograferat på morgonen blev märkligt nog dolt av låga moln mitt på dagen.


Och en kort stund senare ännu mer! Magiskt!


Till lunch gick vi ned till restaurangen i bottenvåningen. Vi förväntade oss inte så mycket av den men blev förvånade när de rekommenderade "Gravelax"! När jag berättade att det är ett svenskt ord fattade servitören inte mycket men den skulle tydligen vara hemgjord... Måste kanske provas någon dag även om man spontant blir lite skeptisk...


Skönt lunchslappande!


Och från gravlax var steget inte långt till den lilla tapas som serverades - köttbullar! Vi förhörde oss om maten och chansade på tonfisk idag eftersom den skulle vara med en rå kärna. Man kan ju dock aldrig vara säker på detta...


Men ser ni! En tjock bit tonfisk panerad med sesamfrön och helt rå kärna! Supergott! Och fräscha grönsaker som var klart al dente! Det här måste vara veckans överraskning! En kalaslunch!

Efter detta kunde vi fortsätta att jobba och efter telefonsamtal med Ulla pratade vi lite om en ny start och lyckades även skriva ihop den! Såå skönt!


Då är man värd att tillbringa kvällen på stan! Ja, den lilla stad som det här nu är! Smala gränder och fina miljöer var det men lite svårt att hitta...


Vi gick dock in i en del affärer och här ramlade jag över mina skor... Men det bev ingen affär!


Vacker gatubeläggning! Småjävlastenar!


Och här hos den underbara expediten Blanca så blev det business! Hon var en så skön människa och här blev vi fem klänningar fattigare! Haha! Men två av dem var faktiskt till föreställningen så det kändes kanonbra! Och Blanca som var lika allergisk som Åsa mot de tunna sidenband som sitter i alla damkläder klippte t o m bort de som hängde från det linne jag hade på mig! Hahaha!

Sedan strosade vi vidare i jakt på ett bra matställe! Ja, vi fönstershoppade naturligtvis på vägen!


Matta av koskinn i lappteknik! Snyggt!


Men vi strosade så irrigt att vi till slut kommit oss ända ned till vattnet igen! Haha! Bara att vända och knata upp igen. Någonstans på någon av gatorna hade vi ju faktiskt bilen... Men var?


Ja, vi hittade den och till slut också ett matställe även om det var ytterst lugnt i området! En fin dag med en sen middag som inte avnjöts förrän 22.00...


Fina Mie!


Och fina Åsa! Så här roligt har vi!


Ni ser ju själva!


Sedan bar det av hemåt och även då kom vi lite fel... Höll på att åka tillbaka till Malaga men till slut så... Och här parkerar man på båda sidorna av gatorna där det är enkelriktat. Intressant!

Nu är jag helt väck efter en låååång med ytterst behaglig dag! Sov gott!