Kära solen

Jag tycker att det är väldigt roligt att du hittat till våra breddgader och lyser upp vardagarna med dina sköna strålar. Nu verkar du dock ha fått det där med tiden och platsen om bakfoten. Jag bad dig särskilt om att inte skina in genom persiennerna före sex på morgonen. Särskilt inte när det är helgdag och jag är ledig. Och när jag misslyckats med att somna om och istället bestämt mig för att gå din väg så tycker jag att det är taskigt att du ska gå helt i moln och försvinna när jag lyckats få i mig kaffe och frukost.


Igår var du minsann på ett strålande humör hela dagen och jag uppskattade verkligen din närvaro. Hoppas att du hörde mig uttrycka detta! När man får beröm ska man ta åt sig så gör det! Bra jobbat!

Nu ska jag ta en tur till duschen så du kan väl planera in en överraskning åt mig medan jag är borta? Snälla? En glimt? En lång? En heldag med sol?

Tack på förhand!
Monica