Jobbsöndag!

Ännu en mysmorgon med grabbarna och en härlig frukost även idag! Inga plättar men kokta ägg och framdukade godsaker. Det är skönt att bara gå till dukat bord! Och väldigt roligt att ha Oskar hemma! Det är det bästa! När barnen dyker upp hemma då och då inser man hur oerhört mycket man saknar dem!


Sedan blev herrarna trötta och valde lite soffmys medan jag spelade och repade text till dagens uppdrag! Tycker att det var en rätt fin utsikt! Kul att du också kom Mattias!


Annars var det väl långt ifrån en vårig söndag! Kändes som om man spolat tillbaka tiden en aning när man tittade ut. Nu kommer ju det här att tina bort ganska snart men man känner att det enda man vill ha nu är barmark! Hellre kratta än skotta!


Fast det kändes ännu vintrigare i natt när jag hämtade grabbarna! Och vid midnatt en lördagkväll bör man bli hämtad - för något gatlyse ser man inte till! Tur också att jag inte bytt till sommardäck ännu.

Under eftermiddagen har det blivit mer textläsning, lunch och träning. Oskar och Mattias åkte hem med bussen och jag drog iväg på jobb!


Har underhållit rörelsehindrade barn- och ungdomar med föräldrar på Medlefors i samband med ett årsmöte. Inget enkelt jobb men väldigt roligt då alla var så glada och verkligen med i matchen! "Emma" kommer att agera ambassadör framöver och se till att tillgängligheten blir bättre! Vi som klagar över snöröjning har ingen aning om hur besvärligt det är för en som sitter i rullstol! Där kan man verkligen köra fast!

Jag tycker generellt att det är väldigt roligt med olika uppdrag där man får lära sig nya saker om andra verksamheter. Och så var det även idag! Tack ska ni ha alla glada!

Nu återstår bara kvällen och jag lurar på att titta på hockeyn även om det känns lite nervöst... Man längtar ju inte efter att se någon annan glädjas över guldet... Men vi som tror på under kan väl vänta på ett sådant istället! Nu kör vi!