Röjardag!

Tillät mig att sova lite längre och valde också att stanna hemma för att röja idag! Det behöver rensas lite överallt och jag blir aldrig klok på varför det samlas så mycket gammalt skräp! Jag gillar ju att ha ordning och reda men orkar liksom inte fullfölja mina intentioner hela tiden. Helt plötsligt har jag vid någon snabbstädning börjat lägga saker ute i kontoret och sedan fortsätter det av bara farten tills att det är fullt med olika prylar som man inte vet var man ska ha... Detsamma gäller förrådet, bastun och vissa garderober och nu måste det bara tömmas och redas upp!

Jag hinner nog inte allt idag men det har blivit lite bortplockning i köket, rensning av Emilias alla gamla träningskläder och fotbollskor, utfärd till soptippen och till förrådet nere på stan! Känner mig lite "rikare" när jag blivit av med en del men det är bara början...


Fullt på soptippen som vanligt! Och till det Brännbara var det svårt att komma fram... Men jag gladde mig åt att det fortfarande fanns en "gata" i mitten där man kunde köra. Not bad! :)

På vägen dit fick jag se en bil som just krockat med en lastbil och jag hoppas verkligen att det gått bra för alla inblandade! Såg ut som om lastbilen träffat bakdelen på bilen och det kan förhoppningsvis ge mindre personskador. Att krocka är ju ändå väldigt obehagligt och jag minns fortfarande ljudet när jag själv smällde ihop. Det vill man inte vara med om igen!

Har också bokat biobiljetter till fredag! Man kommer sig iväg alldeles för sällan men nu vill jag verkligen se:


Jägarna 2! Och inte bara för Stormare och Lassgård! Nej, nu har man ju en massa vänner och gamla kollegor med i filmen: Ellenor Lindgren, Olov Häggmark, Niklas Larsson, Gunnar Eklund mfl. Det ska blir superkul att se er på duken!

Nej, nu duger det inte att sitta här. Bara fortsätta med partyt! Röjet alltså!