Klipp, Kalas och Klungan!

Det blev en späckad dag även den här helgdagen! Började med att sova länge och vaknade kl 10 helt utsövd vilket är en härlig känsla! Solen har ju varit på sitt bästa humör och då passar det väl alldeles utmärkt att klippa gräset! Herregud vad det växer för att vara så här sent på hösten! Men det har väl väntat på regnet och när det väl kom så skjuter det iväg!


Klart och betalt! Sköööönt! Men svettigt blev det i solen!

Sedan blev det lite stressigt med lunch, dusch och iväg på kalas! Bästa svågern fyllde år igår så det var dags att överlämna present! Fick ett snabbt besök av Ulfs syster och man vilket var väldigt trevligt men jag hann inte prata så länge. Man vill ju inte missa tårtan...

   
Käraste Martin hade dock bara ögon för sin nyklippta och snygga hustru! Mamma hade bara ögon för Martin så det var tur att jag hade pappa... haha! Snyggt ljus!

Sedan drog jag och Malin iväg på Nordanå för att kika på Klungan! Jag har ju sett den i våras men man kan aldrig få för mycket humorshow!


Vi tog "tantbilder" på varandra under vägen! Snygg uppställning! "Tant Monica på besök i den stora staden"!


Och "Tant Malin" var inte långt efter! Snygg klippning - även om vår okänsliga mamma kallade den för "en konstig frisyr"... Men vår smak har ju aldrig varit särskilt lika!


Innan föreställningen kilade vi in för att kika på utställningen "En bildvärld för stora och små"! En riktigt glad utställning med flera kojor och plats för alla små besökare!


Jag tyckte mycket om Emma Adbåges illustrationer! Särskilt den med skogen!


Och Malin kollade in Stina Wirsén som ju är fantastiskt bra! Den här utställningen måste vi gå och kolla in med My!


Sedan var det dags för "Se oss flyga över scenen i fruktansvärda hastigheter" som ju är fantastiskt bra! Inte helt enkel och stundtals också lite sorglig men händelserik som livet självt! Ibland undrar man vad som rör sig i deras huvuden men det är kanske just det som gör den intressant. Från ett steg ner i det undermedvetna till skruvade händelser som är alldeles lysande!

Jag tycker dock fortfarande att några scener är för långa och hela föreställningen skulle ha vunnit på att de kortats. De jag tänker på i första hand är Katla, Morbror Sixten och Släkt'nforskningen. Inledningen och scenen med den alkoholiserade pappan är fortfarande bäst! Jag gillar Klungan jättemycket men kostade nog på mig att vara lite mer kritisk den här gången. Vad det ska tjäna till vet jag inte eftersom jag har haft en kanoneftermiddag men ibland måste man ju analysera sina egna åsikter...


Därefter blev jag bjuden på kaffe hos min sötaste systerdotter My! Hon hade fått ny servis och serverade glatt både fika och middag. Spagetti och köttfärssås med en efterföljande dessert bestående av päron och tomat... Jo, i leken funkar allt! Och det är verkligen kul att hon nu börjat med lite mer "föreställande lekar"!

Och lekar är väl det man fortfarande ägnar sig åt själv! Nu ska vi iväg och leka både i Luleå och Umeå och igår kikade jag i Aftonbladet där vi köpt en billig halvsida som fick en utmärkt placering!


Det var tur att vi hamnade bredvid "Jägarna 2" och inte så nära "Apflickorna"... Någon kunde ju ha tagit fel... haha!

Och jag vet att jag ska skriva ännu ett blogginlägg om det där satans gatlyset men jag känner mig ännu inte tillräckligt arg så jag får spara det en stund! Jag återkommer! Som vanligt... :)
#1 - - Ingrid:

"Jag tycker dock fortfarande att några scener är för långa och hela föreställningen skulle ha vunnit på att de kortats. De jag tänker på i första hand är Katla, Morbror Sixten och Släkt'nforskningen."



Du satte ord på det jag själv tänkt. Tack för det!

#2 - - Monica:

Tack Ingrid! Ja, man skäms nästan om man kritiserar dem men nu har jag ju sett föreställningen två gånger och tycker fortfarande samma sak. "Kill your darlings" är svårt men ofta väldigt bra för helheten!