Klassiker

Jag tror att jag har börjat gå igenom gamla favoriter. Idag blev det Moussaka till middag och det har jag väl heller inte lagat på 20 år... Anledningen till detta var all potatis som blev över när vi åt surströmming! Jag hade en hel panna kvar som jag inte ens hade tagit med till uterummet så den var helt "giftfri"! :)


Läste ett recept på nätet där det var ströbröd på toppen och så fick det bli! Riktigt gott måste jag säga! Och eftersom jag alltid lagar så mycket mat så räcker det till syrran när hon kommer hit imorrn eftermiddag! Jag ska få sköta My en stund medan hon packar upp och kommer i ordning efter att ha spenderat helgen hos mannen i Arvidsjaur! Welcome girls!

Såg lite TV och gladde mig åt att se "Gäster med gester" men då dyker självgodhetens ansikte, Rickard Ohlsson, upp i rutan! Måste han vara programledare överallt? Det är urlänge sedan jag blev trött första gången... Så det får bli något annat istället! Cecilia Frohdes enmansföreställning har jag bandat eftersom jag tänkte kika på den tillsammans med Åsa. Alltid inspirerande att se andras produktioner och se hur de har löst olika saker! Och hon är så himla rolig tycker jag!

Jag kanske fortsätter på klassikertemat och tittar på Kommisarie Morse...