På med facet!

Jag gillar inte att se mig själv på bild privat. Däremot är det helt OK att se sig själv på bild när jag står på scenen! Och då kan jag se hur ful eller hemsk ut som helst! Det gör ingenting. Då har jag på något sätt tagit på mig "ansiktet" och har i alla fall ett uttryck! Den första tanken är väl att jag är lite schizofren men det vet jag ju att jag inte är. Däremot vet jag att min självkänsla är så mycket större när jag står på scenen - det är där jag verkligen gillar mig själv! Nu återstår alltså bara att börja tycka om sig själv privat också... Livet är fyllt av utmaningar!

Igår gick jag ju på teater och efter att ha duschat och sminkat mig tyckte jag inte att jag såg så tokig ut. Därför tänkte jag att det vore bra med en ny bild till Facebook och tog därför fram kameran. I helvete heller! Jag tog säkert 30 bilder och ser inte klok ut på någon av dem! Bara tillgjord eller uttryckslös... och lika attraktiv som en rynkig, bredkäftad groda... Nej, jag måste nog träna mig i att se mig själv och tycka om mig själv - även om jag blivit äldre och mindre smal. Ja, jag säger i alla fall inte tjock. Det var väl snällt?


Det här blev den enda jag accepterade men då fick jag tyvärr sällskap av en lampdjävel... haha!

Men jag är absolut inte ute efter bekräftelse! Så tänk inte ens att ni ska kommentera med ord som "du ser väl bra ut ändå"! Nej, det här handlar inte om bekräftelse från andra. Det handlar om bekräftelse från mig själv och det är det allra svåraste tycker jag. Tycker jag alltså! Jag skriver bara hur jag känner själv. Därför tvingade jag mig att sätta in en bild även om jag inte tycker om den. Bara för att träna!

Nåja, det jag egentligen ville säga är att självkänsla inte bara kommer från förutsättningslös kärlek från andra. Man behöver också tycka om sig själv på ett kravlöst sätt! Så därför ska jag ta på mig facet igen och "take it from there"! Jag och Åsa ska ju till Lövånger och fira Folkets Hus 25-årsjubileum! Det blir skoj att "komma hem" igen och jag återkommer med en mingelrapport! Undrar om det bara är jag som blivit äldre?


#1 - - Ola T:

Tänk så här (det kan du börja med och det bör ligga nära dig):

Livet är en show!

#2 - - Maria:

Har samma problem, det är nog bara att gilla läget..bättre att vara nöjd med sin insida än utsida kan jag tycka..Ha en skön söndag.