Så in i kolan...

Hörde på sportsändningar igår och tycker att de har ganska kontrollerade uttyck när de tar Guldmedalj och tycker att det har gått "så in i kolan bra"! Haha! Men nu var det ryttare i dressyr och de kanske är lite mer städade?

Nåja, idag har det varit så in i kolan lugnt här hemma och det är hur skönt som helst! Jag har varit så trött hela dagen att det inte blivit mer än lite tvätt och handling. Maken har däremot städat och möblerat om i dotterns rum så det är i alla fall en av oss som haft energi. Det får räcka! Har vi tur kommer jag igång imorrn och rensar i kontoret. Hos oss tar städningen och röjningen aldrig slut. Måste bero på att vi periodvis jobbar mycket och då bara hinner stöka fram. Aldrig bort! Haha!

Inväntar just nu den kommande träningen och hoppas att mina kläder hinner torka så att jag har något att ta på mig. Fick lite julstämning så här i afton när vi skulle äta middag!


Julgröt, vörtlimpa och skivad julskinka med äppelmos! Gött! Vörtlimpa är säkert bra innan träning... Nu kan jag gasa på ordentligt!


Och på bordet blommar Amaryllisen så fint Tack Karin & Roger! :)

Jag skrev igår om våra busiga barn! Nu öppnade jag en skåpdörr i köket där det sitter en helt underbar bild som gör mig glad så fort jag ska leta ett recept.


Kan ni förstå hur man nånsin kunde bli arg på de här supersöta charmtrollen? Jag fattar det fortfarande inte... Men tålamodet hos småbarnsföräldrar prövas ju hela tiden.

När de var i den här charmiga åldern så fick jag en kväll besök av tjejerna på jobbet. Barnen satt i pyjamas i soffan och tittade på barnprogram när Gunnel gick fram och frågade: "Är det någon som har talat om för er hur söta ni är?" Båda barnen tittade upp och svarade: "Näääääeeee..." Haha! Där stod man med skägget i brevlådan! Men det gjorde vi naturligtvis! Hela tiden! Vi har ju fortfarande, precis som alla andra förldrar, världens sötaste barn!

Nu lite träning! Återkommer om jag överlever! :)