Ljuuuus!

Hänger tvätt, värmer den hemmagjorda köttsoppan, tänder ljus och inväntar makens hemkomst från jobbet som den värsta hemmafru! Där tog dock likheterna slut... Haha! Jag hade ingen lust att laga mat och då tackar man sin lyckliga stjärna för att man kom ihåg att frysa ned lite portioner när det storkokades sist!

Annars då? Lite jobb, lite kvar, lite tvätt och lite Wordfeud! Idag fick jag också trevligt besök av Ola Theander som har skrivit en pjäs som han vill att jag ska läsa! Kul! Vi har blivit bloggkompisar i cybervärlden och det är väldigt trevligt! Läs gärna hans inlägg och skarpa analyser på http://olatheander.wordpress.com/


Sedan åkte jag iväg en sväng ner på stan och var tvungen att stanna på vägen eftersom jag imponerades av det märkliga ljuset och himlen! Vackert, även om det inte är någon bra bild!

Jag hade bestämt mig för att ännu en gång besöka solariet. Det har varit lite frågor på FB om folk verkligen solar i solarium nu för tiden. Mitt svar är: Ja! Nu har jag varit där två gånger och det är fullt varje gång! De omskrivna skadeverkningarna ser i alla fall inte ut att förskräcka någon!

Nu hör jag bildörren slå igen! Dags för middag och sedan lite mer jobb! Avslutar med det jag kallar "Vy över Solbacken"! Haha! En liten parafras på min bardoms "Vy över Hökmarksberget"... Tror dock att barndomsvyn vinner i skönhet!

#1 - - Ola T:

Tack snälla Monica för de varma och snälla orden. Kul att ses i verkligheten.