Käre värld!

Nu har jag legat så lågt och tagit det så lugnt att jag inte ens bloggat på ett dygn och det är faktiskt ovanligt! Men nu är jag här igen! Mer utvilad än vanligt och samtidigt hur trött som helst... Hur hänger det ihop?

Nåja, jag behöver nog ta det lugnt nu så det är bara att gilla läget. Imorrn ska jag börja ta itu med saker och ting som väntat! Men som kvinna (jag tror att vi har det värre) måste man verkligen anstränga sig - för att kunna vara hemma och inte göra något! Men nu har jag strejkat från både jobb och städning och det var faktiskt mitt mål!


Jag har mest gått omkring och varit drottninglik... Haha!

I afton blev det dock en utflykt till sportaffären eftersom jag behöver nya mysbyxor. Det hittade jag och även ett par vinterskor till maken så han blev väldigt nöjd! Sedan åkte jag till syrran för att träffa mina syskon. Vi har ju ett helt hemman som ska delas framöver och behöver prata ihop oss om hur alla vill ha det. Pappa har en plan som är ganska genomtänkt men det är viktigt att alla är "på banan"! Och det kändes som ett jättebra, ärligt och uppriktigt möte!


Här har ni mina bröder! Roland till vänster och Lars till höger bredvid sambon Bettan som även hade med sig nybakta bullar... Ett svårt val men jag klarade att avstå! Och nu är jag nöjd med mig själv samtidigt som jag naturligtvis ångrar jag mig....


Och här har ni fina syrran! Nu i nyfärgat hår! Men hon är ju alltid snygg! :)


Naturligtvis blev det också mys med My! Gullegumman!

 
Jag hann få hennes uppmärksamhet och massor med pussar och kramar innan "Mumin" på datorn lockade henne tillbaka! Ja, jag fick faktiskt också söva och läsa saga och det är så mysigt!


Men först lite sittning hos morbror! Här kollar hon in telefonen som inte har touch screen. Det är väl därför hon inte lagt beslag på den ännu. Hon är ju teknikfreak och "Äppelfantast"! Säga vad man vill om Apple men det är användarvändliga prylar och jag gillar verkligen min telefon! Den är så enkel att t o m en vuxen klarar av den... Att My gör det är snarare en självklarhet! Haha!

Tack för ikväll familjen! Hoppas vi ses snart igen!
#1 - - Malin:

Tack själv,, det är en rikedom att ha syskon, kram!!!

#2 - - Ola T:

Grattis till inaktiviteten. Den behövde du nog.