Trött måndag - igen...

Så blev det en sån där konstig natt igen. Vaken några timmar och helt utslagen när jag vaknade - trots sovmorgon. Jag blir inte "männisch" sådana här dagar och det är inte mycket att göra åt - just nu i alla fall. Har fått lite tips av några av er utmärkta läsare som jag ska testa så det kan bara bli bättre!

Annars är det väl helt OK. Eller egentligen riktigt bra! Jag har så många saker att glädja mig åt:

1. Ulf har just varit och hämtat Oskar i Luleå och nu ska han vara hemma hela sommaren! Lovely!


Oskar - back home! :)

2. Emilia ringde just och har fått butikschefsjobbet hon sökt på den Scorettbutik hon jobbar på i Göteborg! Grattis gumman! Så bra jobbat!


Emilia - Chef!

3. Jag har så händiga kompisar! Den här underbara dockan fick jag av Helena som är scenograf på teatern. Hon har tillverkat den själv och det är den finaste premiärpresent jag nånsin fått!

Emma - The doll! Den hänger alltid framme och eftersom hon sytt in ett mynt i handväskan kan man också svänga med den som "på riktigt"!

4. Jag har så händiga kompisar 2! När jag besökte Chrissie (som också är scenograf - de är väldigt händiga!) i Helsingborg såg jag en underbar tavla med en tant som hon hade gjort. Nu var den tyvärr såld men idag har jag fått den tavla jag beställde som är ännu finare än den jag såg!


Emma - The Painting!

Så ni förstår att det känns ganska bra i alla fall! Jag och Peter har också varit en sista runda i förrådet och kört bort de sista sakerna. Peter har verkligen gjort ett hästjobb den senaste veckan och nu ser det ut så här:


Tomt! Äntligen!

Och nu ska jag samla ihop mig och hämta My på dagis. Vi ska få vara tillsammans ett par timmar medan mamman fixar håret. En mysig avslutning på dagen! Om jag nu inte somnar...haha! I'll be back!