Tankevurpor...

Jag gör försöker alltid göra saker rätt men ibland blir det inte som jag tänkt... Nu har jag t e x skrivit ut bröllopsprogram idag medans jag suttit hemma och jobbat. Det blir jättebra och jag har bara sista sidan kvar! MEN... det sista jag gjorde innan jag började skriva ut var att numrera sidorna. Det gick snabbt. För snabbt! När man gör en trycksak som ska häftas ihop så måste man ju kasta om sidorna för att de ska bli rätt. Det hade jag gjort. Men inte numreringen... Det blir ett intressant program där sidan 5 kommer efter sidan 2 och sidan 11 före... Ja, ni fattar.

Efter ett rådslag med mig själv där jag fick välja mellan att skriva ut allt på nytt eller att låta numreringen bli en kul grej på bröllopet så har jag nu valt... en kul grej! Det är inte ofta jag tillåter mig att lämna ifrån mig ett inte helt perfekt material men just nu har jag fattat det beslutet. Det är ju å andra sidan några dagar kvar till själva festen så det kan hända att jag ändrar mig igen... Men jag tränar mig nu på att slarva!

Annars har det varit en bra dag. Jag har fått mycket gjort här hemma och både planerat jobb och hunnit tvätta och städa undan. Jag behöver en dag för att komma ikapp om helgen har varit fylld med annat. Jag verkar alltid behöva en dag att hinna ikapp så det vete fanken om det har så mycket med helgen att göra. Snarare med mig!

Fick också det roliga uppdraget att hämta My från dagis vilket alltid är kul! Hon blev jätteglad och följde gärna med mig hem nu när mamma skulle på jobbmöte och pappa jobbar i Arvidsjaur.

   
Vi hann både läsa bok, äta pasta carbonara och diska... Ja, jag hade ju egentligen inte tänkt att hon skulle diska men hon har ju fantasi för två! Om man inte får låna en köksstol så går man till vardagsrummet och bär själv en fotpall till diskbänken för att nå upp! Hon var så söt att jag inte kunde hindra henne... Men när hon hade spolat ett tag så tyckte jag att det räckte. Det tyckte dock inte hon!


Bra kvinna reder sig själv! Hon kravlade sig upp och hängande på magen fick hon igång kranen! Det är min systerdotter det! :)

Min andra tanktevurpa kom efter maten då jag skulle sätta på kaffe. Det är ju inte så komplicerat men eftersom man tar kokt vatten från kylskåpet och häller i bryggaren så kommer inte kannan till bryggaren automatiskt fram och på plats... Ja, ni fattar. Mycket kaffe blev det men mest på golvet!

Nu ska jag börja vika program och fundera på om det blir bra eller inte. Jag måste nog skynda mig innan jag funderat för länge... Jag verkar inte tänka så bra idag!
#1 - - Malin:

det blir ju hur bra som helst, du måste visa att även solen har sina fläckar :-)