Seeeg fredag!

Jag vet att jag skriver om detta lite då och då men jag har lite problem med min sömn. Gårdagens effektivitet och trevliga surrande kan man ju tycka är en bra grund att sova på men i helskotta heller. Vaknade redan efter 01 och somnade inte om förrän tre timmar senare. Jag hann läsa ut min bok och äta en macka men det var inte direkt det jag planerade när jag gick och lade mig...

Hur som helst har det lust att bli en konstig dag när jag sover illa. Nu var det bara att stiga upp och dra iväg ner på kontoret för lite roliga möten så det tog inte emot så där förfärligt. :) Jag och Åsa har träffat Kågis för att prata om höstens aktiviteter eftersom vi ska göra julshow ihop. Det ska bli kanonroligt! Vi har också haft trevligt lunchmöte med honom och Robert som är vår tekniker till bl a Mens Night. Den ska ju spelas på turné i höst så det finns en del att prata om.


Hela gänget på Johanna i Parken där det också serverades chokladmousse till dessert!

När jag kom hem igen i eftermiddag var jag hur trött som helst och det var bara att lägga sig. Vaknade nu efter 1, 5 timme och jag vet inte om jag blir "männisch" igen... Men, men. Det är bara att hugga i. Jag har två uppdrag imorrn som kräver lite textarbete så det är bara att sätta sig och göra klart.

Mitt på dagen ska jag underhålla för Berlins som har en modevisning på gågatan utanför butiken. Det är ju självklart att de måste få besök av ett "modeorakel" som Emma! Senare på kvällen har jag ett 70-årskalas som också ska ha sin specialskrivna text. Det positiva med gårdagens fejande är också att jag inte behöver helgstäda! Inget ont som inte har något gott med sig!

En fråga så här på slutet är dock om någon känner igen denna fågel som uppenbarade sig på tomten imorse? Den hade sällskap av en kompis och ser ut som en duva (men det kan det ju inte vara).


Urdålig bild tagen genom fönstret men ni kanske ser ändå. Lite nättare i kroppen än en duva men ungefär lika stor. En "skogsskiir"?

Nej, nu måste jag komma igång. Tur att maken jobbar kväll så att jag inte behöver vara trevlig... haha! Ha en bra fredag alla!

#1 - - Ola T:

Ska kolla i fågelboken. Tror att jag har sett den, men glömt bort vad den heter. Den är i Skellefteå bara korta stunder.

#2 - - maria:

Är det inte en duva? det finns ju flera sorter, tror det är en turturduva som hälsar på dig och guben..