Möhippa!

Möhippa för min käraste syster hela dan'! Det här har jag ju vetat om en tid men eftersom hon läser bloggen är det ju inget man kan avslöja i förväg! Hennes sambo Martin har också lyckats hålla tätt så det var en yrvaken och väldigt förvånad syster som fick besök redan 07.00 då vi traskade in för att hämta henne till första aktiviteten.

   
Hela gänget var inte med på den första turen som var en utflykt till en ladugård där hon skulle få mjölka en ko! Ja, det har faktiskt varit en dröm hon närt... (märklig människa, säger jag som har koskräck...).


Det fanns gott om katter på gården. Vi såg sju stycken och den här var nog den mest avslappnade. Bonden själv trodde dock att antalet snarare var 27...


Det började bra med att vi (inte jag) morsade på ungdjuren.


Tatja mätade tunga med en av kalvarna... Hon hade inte en suck!


Och korna blev nog en aning uppskrämda av den här röda varelsen...


Malin fick börja med att skrapa lite skit. Och det kändes på lukten hela hemresan! :)

   
Tatjade lånade glatt ut en hand till en av kalvarna och jag vågade faktiskt hälsa!


Sedan var det dags för handmjölkning och det klarade Malin med glans! Härligt!

   
Tatja och Sara fixade också mjölkningen även om Sara såg en aning tveksam ut till att börja med. Själv nöjde jag mig med att fotografera... haha!


Men se sån stil hon har den kära systern! Man blir stolt!


Efter instruktioner från Lennart fick hon också maskinmjölka! Nu kan hon allt!


Kicki som hade på sig "klackiskor" valde att hålla sig lite vid sidan om!


Ja, ni ser ju vilka olika val av skor man kan göra...


Muuuu! Jag tror att den här kon var mest tacksam när vi åkte därifrån...

Sedan blev det paus någon timme för välbehövlig dusch och lite montering av bilder så att alla övriga skulle få se vad vi hade gjort på morgonen. Strax efter 10.00 var vi dock igång igen och alla anslöt på busstorget där vi hade hyrt en egen buss för dagens turné!


Sara var reseledare och hade satt ihop ett kompendium med olika rader från hennes kompisar om hur de träffades.

   
Kicki, Malin, Kristina, Stina, Anna, Fanny, Hanna och Malin - som ju hade en del rättelser i berättelserna... Kanske inte så konstigt eftersom hon faktiskt är Facit...


Sara guidade oss runt olika delar av stan samtidigt som hon sammanfattade Malin i ett "Här är ditt liv"! Kul! Bra jobbat med alla förberedelser och genomförande av både Sara och Tatja!


Malin verkade också ganska nöjd och glad!


Första stoppet blev även den här gången på en bondgård och Malin trodde direkt att det var "skitgöra" som gällde och tog plats framför den största högen av hästgödsel... Men nej, det var något helt annat som skulle genomföras!

   
Dags att ta av solbrillorna och hälsa på dagens häst-gäst! Sir Ivanhoe!


Jajamen! Hon tog sig upp i sadeln!


Och red om kring som om hon inte gjort annat! Lovely!


En del av kompisarna såg lite oroliga ut men hon klarade även den här uppgiften med glans!


Han fick till och med "muken"! Sedan bar det av i buss igen och efter olika kringelikrokar var vi framme på Nordanå där det var dags för picknick som Sara, Taja och undertecknad lagat lite mat till.


Voila! Bara att hugga in!

   
Skönt att softa lite i gröngräset!

   
Systrarna Bergvall och Stina hade trevligt!


Sedan var det dags för tävling i smaktillsatser. Vad är det man stoppar i munnen? Inte lätt när man heller inte får se vad det är man äter...

   
Stilarna var lika många som smakerna!


Roligast såg Malin ut sedan hon snortat kokain... nej, förlåt, smakat majsenaredning!

     
Och Anna gjorde nog den roligaste knytningen av scarfsen... Knuten fram! :)


Efter väl förättat värv var det dags att se vad de hade stoppat i sig!


Och vinnare blev naturligtvis Malin som är väldigt bra på det där med smaker!

   
Efter en kort tur på muséet var det dags för nästa dukade bord som stod hos Haidic!


Skumpa och skål för en härlig fortsättning på eftermiddagen!


Sedan åt vi ännu mer och svarade på en frågesport om design. Väldigt roligt men också väldigt svårt!


Samira och hennes kompanjon hade gjort ett fantastiskt trevligt arrangemang!


Naturligtvis blev det lite shopping bland alla superfina saker som finns där! Jag kom hem med en supersnygg bricka och en ljusstake och Malin, som fick ett shoppingbidrag valde brickställ och muggar. Den här klädhängaren som Samira visar kostar bara 59 spänn! Vilket fynd!


Och vinnare i designtävlingen blev Anna och Jeanette! Bra jobbat tjejer!


Nu är hela gänget på väg in i en hemlig lokal där det blir mera mat, dryck, bastu och annat fix innan en del av dem också ska gå ut på lokal! Där kände jag att orken började tryta. Jag var ju ålderman idag så jag valde att åka hem och vila lite. Ja, jag var ju också tvungen att hinna blogga och det tog väl en timme att bara gå igenom alla bilder... En supertrevlig dag med Malin och alla hennes underbara vänner! Nu är möhippan snart över och vi ser fram emot själva bröllopet! Tack för idag och kram på er alla!

#1 - - Ola T:

Vilken härlig dag som ni har haft. Kanon med alla bilder. Det märks att du lever med en fotograf. Fortsätt att ha kul!

#2 - - Agnes:

Snabbt och snyggt jobbat! Kul med alla bilder från förmiddagen som jag ju missade. Hoppas vi ses den fjärde, om jag inte checkat in på förlossningen... :)

#3 - - Monica:

Tack! Det var en supertrevlig dag och jag hoppas verkligen att vi ses på bröllopet Agnes, men förlossningar går ju före! Lycka till!

#4 - - alma:

Har bara en fråga, står Sir.Ivanhoe i bergsbyn?

#5 - - Monica:

Ja, Sir Ivanhoe står i Bergsbyn, på södra sidan.

#6 - - alma:

Okey, då såg jag helt rätt. De är så att jag är skötare åt han ;P