Mera trädgård...

Ja, jag "skröt" ju igår om att jag sov så bra och att jag får så mycket energi av detta. Hur jag ska ställa mig till nattens sömn vet jag inte men jag knoppade in före midnatt och vaknade 03.20... och det var lögn i h-vete att somna om. Sista gången jag såg på klockan var den halv sex... Men sedan blev jag väckt av att det ringde på dörren strax efter tio så det blev några timmar till.

Blev bjuden på lunch hos käraste syster vilket var supergott och trevligt! De hade haft grillmidag igår och alla goda resterna blev en superb lunch! Tack för att ni bjöd mig! Hann också krama och pussa det söta barnet som var i toppform. Hon avslutade sitt "race" innan sovningen med att bjuda upp till dans!


Det gäller att hålla tungan rätt i mun när man dansar!

Hemkommen igen fortsatte jag med krattningen och höll på att ge upp eftersom det blåste så förbaskat. Inte roligt när lövhögarna flyttar sig... Tog en paus och sågade bort lite trädgrenar som nästan gått av i vinter. Snön har varit obarmhärtig och vi har nog varit för lite uppmärksamma så ett av träden är just nu mycket decimerat... 

Sedan drog jag fram slangen och tvättade bilen. Ja, jag vet att man inte ska göra det på uppfarten men om man bara använder miljövänliga produkter och ingen avfettning inbillar jag mig att det inte är så farligt. Nu är den i alla fall ren igen! Och då brukar det börja regna men peppar, peppar, det är fortfarande upphåll. Fick också spontant främmande av våra kompisar så jag fick chansen till kaffepaus och lite surr vilket alltid är roligt! Kul att ni kom! Man hälsar faktiskt på varandra för sällan. Det är alltid så kul att ses!

Och till slut avtog blåsten så nu har jag burit bort alla löv och tvättat en sista maskin tvätt. Känns som om jag faktiskt hade energi även idag. Kan nog bero på att jag fått vara ledig en vecka och bara slappa. Det mår man riktigt gott av!

Nu blir det TV och imorrn är det dags för jobb igen!