Fredagsmyyyys!

Det blev en kanonbra avslutning på veckan trots att jag fortfarande är lite irriterad på påkörningen. Idag har jag förberett mig för eftermiddagens uppdrag då jag skulle underhålla personalen på Medlefors som hade avtackning av ett par personer som går i pension. Har också ägnat mig åt lite planeringsarbete samt gjort ett besök på plåtverkstaden där de säkert undrar om jag ska ha klippkort...

Hur som helst får de in flera bilar i veckan som blivit skadade av "smitare"! Det är ju fruktanvärt skamligt att de ska vara så många! Jag ska också göra en polisanmälan och har varit runt för att se om det fanns några vittnen. Det blir mycket extrajobb av en sån här onödig sak! Nåja, det är bara materialskador och pengar och det ska väl lösa sig.

Nu till eftermiddagen. Vilket kanonroligt uppdrag! Jag hade fått rätt mycket information om de olika personerna vilket gör att det alltid blir så mycket personligare. Jag trodde att de stundtals skulle skratta på sig! Hur kul som helst! Nu ÄR det ju väldigt trevliga personer som jobbar där så det var dubbelt roligt på många sätt! Ett bra sätt att avsluta dagen!

När jag kom hem hade jag så mycket energi (man får kickar av skratt och applåder!) att jag planterade om ett par blommor och klippte gräsmattan. Och det lönade sig tydligen att vara duktig idag eftersom maken kom hem med en jättebukett blommor!


Så fiiiina! Anledningen till blommorna är också att vi firar bröllopsdag imorgon! 17 av våra 32 gemensamma år har vi alltså varit gifta! Och jag kunde inte ha valt bättre!

Nu blir det en god middag med parmalindad torskrygg och vitlökssmör... Vi ser också fram emot att få hem sonen som gör sin första direktsända talkshow ikväll! Gå in på piteplay.se 19.00-19.30 och se produktionen som Oskar och hans kompis Mattias producerat! Ska bli otroligt kul att se!

 
Nalta borti Norrland var namnet! Kul med ett "tungomål" man känner igen! :)

Nu blir det fredagsmyyyyyyys! Trevlig helg!

#1 - - Ola T:

Grattis på bröllopsdagen!

#2 - - Monica:

Tack Ola!