50-årsfest!

Nyss hemkommen (så känns det...) från en supertrevlig födelsedagsfest ska jag nu försöka sammanfatta den i några rader. Nej, vi kom väl i säng vid halv tre och då var vi långt ifrån sist som åkte från festen så jag tror att det finns de som är tröttare än mig...

Hur som helst var det supertrevligt och massor med glada människor såg till att Per-Erik blev firad ordentligt! På menyn stod helstekt gris och det var verkligen hur gott som helst! Det spelade ingen roll vilken styckningsdel man fick på tallriken - allt var supermört och kanongott!


Leif och Tore styckade med van hand och det var Tore som också konstruerat själva "grisgrillen".


Så här såg den ut. En mäktig "pjäs"!


Alla tog för sig av den goda maten. Längst fram ser vi Kicki och Ivan.


Anki, Carina och Marika var inte heller nödbedda.

Sedan var det dags för mig att agera (självutnämnd...) lekledare och vi började med att "plåga" några ogifta par i en "Herr & Fru"-lek.


Per-Erik och Marika var glada men vann tyvärr inte även om de var överens om frågan på just den här bilden...


Urban och Helena verkar inte särskilt överens men blev faktiskt tvåa.


Vann gjorde Hans och Lena och ni ser ju att de också lockade fram en hel del skratt med sina svar!


Födelsedagsbarnet var nog gladast av alla! En skön kille!


Men det blev fler tävlingar. Här skulle de dricka öl med sugrör och min bror tog hem segern framför Göran och Tobbe. Nu hade Tobbe också "spelat på" Lars så man vet inte om det var en strategisk förlust?


Fler tävlingar. Vi verkar gilla det allihopa! Här funderar Doris, Tore och Ulf på vilka kändisar som syns på bilderna. Svårt men kul! Det roligaste var väl att ingen kände igen födelsedagsbarnet...


Och Per-Erik fick skratta igen!

Sedan tog Tore fram ett gäng spikar som han ville att vi skulle balansera på en enda spik. Inte lätt, men Robinson-Hans (som ju är födelsedagsbarnets svåger) klarade uppgiften!


Snyggt! Den här stapeln hade faktiskt jag klarat av att göra och då skulle ju Hans vara ännu värre...

   
Medans hans sambo Lena bjöd på hallonsaft(?) lyckades Hans även lyfta dit en ölburk och en penna! Not bad!

Hur som helst hade vi väldigt trevligt och tiden bara rusade iväg! Och det roligaste med kvällen var nog att jag äntligen mött min överman när det gäller att prata mycket... haha! Ja, jag avslöjar inget mer...

Tusen tack till Per-Erik och Marika för en kanontrevlig fest!!!