Tur med travet!

Gjorde en snabb travrad 20 minuter innan första loppet gick ikväll. Jag brukar inte alltid spela på onsdagar men ibland får jag nån snilleblixt och då blir det ibland några slantar. Nu valde jag hästar efter någon egen princip, lite favoriter och lite roliga namn (haha!). Tänkte att "Katjing" kan vara en häst som ger pengar i sista loppet (så att säga cashar in som en enarmad bandit) och det gjorde den! Med femmorna blev det i alla fall 930:- och det är ju bra! Nja, inte bra men bättre än ingenting!

Får se vad man ska göra för så sköna pengar... Handla mat en gång? Tanka bilen 1, 5 gång? Köpa något onödigt?  Använda till mitt nyss inköpta P-pass? Eller kanske beställa tid för massage? Jo, det vore nog det mest behövliga! Jag bestämmer mig snabbt för att unna mig detta eller kanske lite fotvård. Roligt att pyssla om sig själv och göra det graaaaaatis....


Katjing - the moneymaker! Här körd av min favoritkusk Erik Adielsson men ikväll var det faktiskt Torbjörn Jansson som satt "vid ratten". Verkade funka bra det också!

Annars är hästar inte min favoritgrej. Jag är jätterädd! Jag har faktiskt testat att köra travhäst i ett "kändislopp" som vi gjorde för Canderfonden. Jag tror jag tävlade mot bl a Fuhrman på Norran. Det gick väl sådär, men största skräcken var att passera hästen inne i stallet där den stod uppställd. Jag tog ett stadigt grepp om Jonas Toft som var min medkusk och sa att han fick gå mellan mig och hästen. Redan där tror jag han förstod att vi inte skulle vinna...haha! Men kul var det i alla fall och en fruktansvärd kraft! Det går över 50 km i timmen och man får hålla emot tills man skakar i armarna för att de inte ska galoppera. Nu tycker jag att det räcker med att spela någon rad då och då. Det känns lugnast!
#1 - - Ola T:

Kul att läsa. När jag spelar satsar jag bara på en glad häst som heter Harry Boy. Men aldrig har jag sett att han ens har placerat sig... Kanske för att han inte orkar springa alla lopp. Vad vet jag?