Supertrevlig kväll!

Ja, jag var aldrig orolig och det blev verkligen en suuuupertrevlig kväll! Att bli bjuden till Leif & Åsa är alltid en garanti för god mat och trevligt sällskap och så blev det! Det här var första gången vi besökte deras nya lägenhet sedan de sålt huset och flyttat dit och den var precis lika smakfullt inredd som huset de hade tidigare!


Här hade de tagit bort en vägg och öppnat upp mellan kök och vardagsrum och det var så himla ljust och öppet! En kanonfin lägenhet som efter en omfattande renovering (jodå, vi såg bilder från före...) passade dem som hand i handsken!


Kök och matplats! Massor med fönster gör att det kommer in ljus från alla håll och fast vi var där på kvällen kändes det aldrig mörkt. De har gjort ett fantastiskt jobb med renoveringen och jag blev självklart lite avis över deras smarta och snygga lösningar!

Sedan var ju maten i en klass för sig. Jag glömde att fotografera förrätten som var en rimmad lax med fräscha tillbehör. Den var också så himla snygg men jag var väl för hungrig för att komma ihåg kameran... Till varmrätt fick vi en perfekt stekt oxfilé med belugalinser och jordärtskocksås - jätte, jättegott!


Ja, ni ser ju själva! Linser var ett nytt tillbehör som var riktigt bra som kombination! Och till dessert fick vi en fluffig hallonsufflé som var makalös! Jag förstår att ni också blir avis för det var verkligen fantastiska smaker!

Nu har vi surrat hela kvällen och jag som ska upp tidigt borde gå och lägga mig redan men jag vill ju alltid blogga medan saker och ting är färska i minnet... Vi är i alla fall jättenöjda med kvällen och det utmärkta värdskapet! Här fattades ingenting! Nu måste jag genast fundera vad vi ska bjuda på när det är vår tur!

PS. Som svar på frågan om vilken kamera jag köpte så kan jag berätta det blev en Panasonic LX5! I love it!