Stääääääädning...

Vaknade och kände mig överkörd av tåget... Det blev verkligen en fysiskt påfrestande dag igår men så fylld av glädje att man inte kände att man tog i. Lite kaffe och påbörjad röjning här hemma gjorde dock att man blev varm i kroppen igen!

Nu har jag städat alla garderober i tvättstugan och rensat bland jackor och gamla skor. Fyllde fyra sopsäckar och har levererat dessa till soptippen. Sköööööönt! Jag vet inte hur många säckar jag kört bort hittills och ändå har vi massor med skrot kvar. Man kan ju undra när jag rensade senast...

Sedan blev det tvätt, dammsugning och handling. Nu har jag köpt hem klorin och såpa och ska skura klinkerfogarna så att tvättstugan blir skinande men det får bli en annan dag. Maken började nämligen använda utrymmet till att få loss fästena till takboxen så att vi kunde flytta över den till min nya bil. Vi behöver ju ha den på när vi ska köpa garderobsdörrar på IKEA. Det var lättare sagt än gjort eftersom de rostat fast på mitt gamla takräcke men skam den som ger sig. Nu har han fixat även detta och boxen sitter på plats!

En god middag med min favoritlax, kaffe och en halv semla senare sitter vi nu och är helt urblåsta. Det har verkligen varit en fixarvecka på alla fronter. Återstår att samla damm framför TV:n innan man kryper isäng. Ulf läser Emilias blogg och berättar att de fått in en jätteskön sko som hon ska köpa imorrn. Jag går in och läser och funderar hur fötterna skulle må i dessa?


Ordet jätteskön har nog olika betydelse för oss... Men snygga var de!

Vad gäller den underbara stolen vi köpte till Åsa så ska jag berätta att den inhandlades på Bloms möbler (MIO) och kostade 790:-. Emilia vill ha den och det vill jag också! Så fin!

Sov gott alla människor!

#1 - - Ola T:

Jag tyckte först att skon såg ut som en häftig fåtölj.

#2 - - Monica:

Haha! Ja, den hade nog varit skönare som fåtölj... :)

#3 - - Emilia:

Hahaha! Den är faktiskt inte så oskön som man tror!