Oj, oj, oj...!

Vilken kväll! Vilken match! Vilken seger! Jag var hela tiden inställd på att Skellefteå skulle vinna - jo, jag vet att det låter förmätet men jag hade en bra magkänsla! Eller så var det bara fläskpannkakan som låg där och mådde gott! Haha! Vinst blev det i alla fall och nu är det SM-final! Vilken glädje! Skickar massor med kramar till alla grabbarna som gjorde det!!!

Jag har följt slutspelet och det har varit otroligt många nagelbitare men också så många funderingar över hur andra saker beblandar sig med sportglädjen. Hoten mot Fahlman är t ex något man inte kan acceptera och dessa gör också att det blir lite smolk i bägaren. Det gör att sporten förlorar i långa loppet. Tråkigt! Nu ska vi fortsätta finalspelet med sportslighet! Må bästa lag vinna och övriga acceptera nederlaget.


Cirkeln är sluten!

Jag vet inte om jag är känslig men jag tycker att det verkar som om TV-kommentatorerna inte riktigt gillar Skellefteå (åtminstone inte Borken). Är det så? Fast än det var jämnt eller fördel Skellefteå så tyckte de att Luleå ägde perioden. Jag undrade ibland om vi såg samma match? Nu kan man ju välja om man vill fortsätta att reta sig på detta eller ej. Jag tänkte att spelarna nog skulle visa var skåpet ska stå - och det gjorde de! Med den äran! Så skönt!

Att reta upp sig på småsaker blir ju i slutänden värst för en själv. Därför finns det nu bara plats för ren och skär glädje!
#1 - - Maria:

Jag hade samma magkänsla, ska vi äta fläskpannkaka på tisdag igen?

#2 - - Din kusin Thomas:

Snubblade av en slump över din blogg när jag i euforin över finalplatsen gogglade efter den gamla AIK-slagdängan -Vi är glada i vår lada...... !!!!110 mil till staan men bara trettio till Karlstad, får nog leta biljett. Hälsa släkten.

#3 - - Monica:

Hej Thomas! Så kul att du landade på min blogg! Ja, vi är lyyyyriska här uppe nu. Brorsan fyller 50 men jag tror att finalen smäller högre! När han fyllde 40 gick vi upp i Elitserien igen - på hans födelsedag! Vore kul att ses här uppe men förstår att Karlstad är närmare. Hälsa alla du med!



Och fläskpannkakan gjorde nog sitt till Maria! Vi kör på det framöver!