Bättre idag!

Ja, det blev en bättre dag idag! Inte fantastiska framsteg men det får duga. Tidig uppstigning eftersom mamma och pappa kom för att fika sedan de varit på röntgen. Nu hoppas jag att läkarna ser något så att han också får hjälp att må och sova bättre.

Sedan har jag varit på jobbmöte med mina kollegor där vi gått igenom lite akuta saker i företaget. Vi måste t ex hitta ett nytt förråd eftersom vi blivit uppsagda. Inte kul att rensa upp och flytta allt men det kanske är ett bra tillfälle att se över vad som egentligen behöver sparas. Efter vår gemensamma lunch så träffade jag Karin och vi tog en sväng broarna runt denna härliga eftermiddag. Det blåste lite men man kan ju klä sig, och det hade jag nog gjort lite väl ordentligt idag. Nu när det är så milt får man upp värmen ganska fort och då får man skala av lite eftersom. Ibland skulle man ha haft en ryggsäck för att bära det som"blir över".

Nu har jag efter hemkomsten rivit ned "satagardinerna" som jag satte upp igår och städat upp i tvättsugan. Det får duga som det är just nu. Jag vet inte vad det är men med jämna mellanrum blir jag så less på att se maskinerna så fort man kommer hem. Jag vill också byta garderobsdörrar och det kanske är det jag ska sikta in mig på nu? Jag måste tydligen ha något projekt igång - åtminstone i huvudet!


Ja, nu får det vara så här... Det blev en ny blomma i alla fall. Det får räcka idag!

Nu ska vi äta lite indisk köttfärsgryta med nudlar eller pasta. Det är en stor dag idag. Jag ska äta rester... Jag gjorde den alltså igår men tror att den bara blir bättre av att stå en dag. En köttfärssås smaksatt med kanel, ingefära, vitlök, kokosmjölk, spiskummin e t c. Vi får hoppas den smakar!
#1 - - M:

Bättre utan gardiner.

#2 - - Monica:

Tack! Det är inte snyggt men nu får det duga!