Astrött!

Nej, nu är jag less! Fortfarande tät i skallen och i bröstet. Kan inte djupandas utan att hosta och känner mig allmänt "bakis" och öm i hela kroppen! Nu får det vara nog! Jag har insett att jag inte ska åka imorgon bitti utan avvaktar förmiddagen för att se om jag åker för att hjälpa till med bygget eller om jag väntar till fredag morgon. Så får det bli.

Idag har jag också mest vilat och tagit det oerhört lugnt. Åkte ned för att hämta min kappa och shoppade mig lycklig genom att köpa ett par väldigt tighta jeans... Jo, jag mådde faktiskt bättre i någon timme. Haha! Nej, jag är inte van vid att ha så här låg kapacitet och jag gillar det inte. Trött och svettig bara av att hänga upp en maskin tvätt... Har suttit vid TV:n hela kvällen och nu ska jag krypa ner i sängen och läsa. Har just börjat med Keplers "Hypnositören" som har stått på hyllan ett tag. Känns lagom inspirerande!

Och jag vet inte hur många muggar varmt vatten med ingefära och honung jag har druckit. Det är tur att jag tycker att det är gott men jag hoppas också att det hjälper.

Om ingefära läser jag:
"Ingefära är bra mot illamående och åksjuka. Den har antiinflammatoriska egenskaper, är feberdämpande och stimulerar andningen, blodcirkulationen och hjärtat. Dessutom stimulerar ingefära aptiten och matsmältningen, och renar njurarna från gifter. Bland annat används den flitigt av människor som lider av ledgångsreumatism, huvudvärk eller åksjuka. Den sägs också vara bra vid förkylning."

Och på ett annat ställe:
Ingefäran är bland annat slemlösande, matsmältningsfrämjande, antioxidant, cirkulationsstimulerande, avslappnande och blodlösande. Den är en underbar värmande ört för matsmältningen. Magen och tarmarna stimuleras och produktionen av matsmältningsenzymer stiger. Den sätter fart på restprodukter och toxiner vilket förbättrar allmäntillståndet och stärker immunförsvaret.

Den lugnar även magen, lindrar förstoppning och dämpar väderspänningar. Ingefäran stimulerar hjärtverksamheten och cirkulationen vilket ger värmekänsla. Den fungerar slemlösande och stimulerande på lungorna."

Och slutligen:
"Äter man ett stycke ingefära varje morgon får apotekaren dö av hunger" - kinesiskt talesätt.

Ja, ni förstår ju. Blir jag inte frisk nu så blir jag det aldrig...
#1 - - Maria:

Krya På Dig!

Ska ni köra men´s night i Umeå? Lycka till!

#2 - - Christina:

Ser fram emot en bokresension lite senare,

krya på dig och lycka till i Umeå