Akut vård!

Idag har jag varit lite akut barnvakt eftersom min svåger hade tänkt få akut vård. Det verkar dock vara svårt idag... Han har bihåleinflammation, ögoninflammation, luftrörsinflammation och har dessutom fått ett hål mellan käken och bihålan - en gammal skada som gått upp igen. Detta måste sys igen omedelbart och nu har han varit här och jag har haft hand om My sedan i morse medan han har suttit i telefonkö - hela dagen!

Han har bollats mellan olika instanser och t om fått det märkligaste svar man kan få på vårdcentralen. "Ring igen klockan tolv och berätta samma sak". Ja, men då kommer jag väl i telefonkö igen? "Nej, ring det här numret." Och han ringde. Och hamnade i telefonkö! Förmodligen för att den människan var på väg på lunch eller inte orkade ta han om honom! Otroligt! Det enda han behöver är ju en remiss för att få operera sig omgående! Man skäms.

Nu sover det söta barnet och jag väntar på att få servera mellis. Martin har fått kontakt och väntar nu på att få bli uppringd av sin läkare så har vi tur är detta ordnat trots att det tog en hel dag. Ja, man ska ha tålamod om man ska vara sjuk...

   
My har i alla fall varit en riktig solstråle idag och bläddrat friskt i den nya boken jag köpte på rean. Här äter hon frukostmacka och vi har även skottat i oss raggmunkar och fläsk till lunch. Gott! var bedömningen!

Nu har jag nog turen att få ha henne även imorgon bitti då Martin fått tid både på röntgen och öron-näsa-hals. Skönt att han äntligen får hjälp!

Själv laddar jag för att gå på Los Pepes och äta middag med mina Amores-tjejer och det ska bli riktigt gott och trevligt att få surra bort en kväll! Sedan har vi fått tillgång till "Kings speech" som vi ska se senare ikväll. Så kul! Det gäller att passa på eftersom Ulf nu jobbar sju skift kvällstid och då lär det inte bli några gemensamma filmkvällar. Har jag tur hinner jag även med en promenad senare idag. Bra torsdag med andra ord!

#1 - - Ola T:

Det är otroligt hur dåligt vården fungerar. Åtminstone innan man kommer fram!