Vilken skräll!

Nu har jag varit på fotboll för första gången den här säsongen och det var verkligen hur roligt som helst! Sunnanå tog emot Umeå IK i Svenska Cupen och jag vet ju att Sunnanå har spelat bra hittills men jag trodde nog att Umeå skulle vara ett nummer för stort för dem. Ack, så glädjande att ha fel! Vi (ja, när man vinner heter det väl alltid vi? Haha!) vann med 5-4! Vilken underbar skräll och vilken bra match!!!


Otroligt bra jobbat tjejer och grattis till segern!!! Umeås spelare var inte lika nöjda...

Jag gillar ju att gå på fotboll och särskilt dam-matcher! Det kan väl bero på att det är där jag har mina åskådarerfarenheter sedan jag följt Emilias spelande i Morön. Som bäst spelade hon i Div 1 och det är en rolig merit! Ett avslitet korsband gjorde slut på den karriären men hon verkar klara sig bra ändå! Idag passade jag också på att ta med mig kameran för att se hur den funkade på match.


Och det tog inte lång tid förrän det blev farligt på rätt planhalva!


Mål 1!


Full fart hela tiden! Fy fanken vilken kondis de har!


Allt blev inte mål. Ibland låg det spelare i vägen...


Och ibland lyckades målvakten rädda...

Men jag tycker att Sunnanå förde matchen på ett alldeles utmärkt sätt! I andra halvlek bytte Umeå in tre av sin stjärnor men det hjälpte föga!


De låg ändå i bakvattnet när Sunnanå satte fart! Nu är jag ju ingen sportreporter så mina kommentarer är säkert oerhört töntiga men det bryr jag mig inte om! Jag tyckte att vi (igen! Haha!) var jättebra!

   
Här reducerade vi till 2-2! Mera jubel!

Ja, jag skriver ingenting om att Umeå också gjorde mål men det tycker jag liksom är lite mindre intressant... Sonen valde dock att plåta motståndarna och fick två bilder publicerade på VK! Både på Startsidan: http://vk.se/ och i artikeln: http://vk.se/Article.jsp?article=449392 Maken jobbade också den här dagen och grabbarnas bilder är definitivt mycket bättre än mina men det är kul att fotografera!


Mål 3!


Mål 4!   


Och slutligen mål nummer 5!


Vilken härlig glädje! Kul att man fick vara med och dela segern med er! Jag lovar att komma och kika fler gånger! Bra jobbat alla!
#1 - - carola:

Men bra bilder monkan... alla blev skarpa...hehe.... Klart det heter VI när dom vinner å Dom när de förlorar:) KOm fler gånger. Den 18:e är det på Sörvalla. en premiär invignings match endast då...sedan åter till Norrvalla resterande matcher. synes.:)kram/C

#2 - - Monica:

Tack! Visst hade jag lite tur ändå? Jag kommer absolut fler gånger! Vet inte om jag är hemma 18 juni men i så fall kommer jag! Kram!

#3 - - Ola T:

Snyggt jobbat, Monica. Du inspirerar mig. Måste lära mig att oftare – ja, nästan alltid – ta kameran med mig. Kul att träffa er alla där!

#4 - - Monica:

Tack! Ola, dina ko-bilder var ju underbara! Plåta mera! Och kul att träffa dig också!