Vaxholm!

Sov riktigt bra inatt även om jag var tvungen att traska iväg på toan vid två-tiden. Det kanske inte är det roligaste när man bor på en camping med lite avstånd till faciliteterna men det går det också.

Vi har tagit det väldigt lugnt idag och det har varit superhärligt! Vädret går lite upp och ner (om man nu kan säga så om väder?). Ena stunden sol och varmt och nästa grått och blåsigt. Det är tur att vi har tältet (och att det står kvar) när det friskar i! Just nu sitter vi och njuter i solen och jag har också passat på att också jobba lite.


Hej alla! Vi gick en runda och kikade på campingen imorse och det finns ett supertrevligt bad här nere vid vattnet. Kändes lite väl "hurvigt" att kasta sig i vågorna! Vi tog en del roliga bilder och jag höll på att skratta ihjäl mig när maken "studsade" på bild!


Hahahahaha! Han har bra spänst i steget! :)


Därefter var det omöjligt att hålla sig. Allt blev så där barnsligt "skrattigt"! Vi är nog lite barnsliga båda två men det är ganska roligt!

Vi bestämde oss för en promenad in till centrum för lite lunch. Det är några kilometer att gå och är väl inte så där lysande skyltat men vi kom fram till slut. Det finns en del fina ställen här!


Vackra hus och mycket tinnar och torn!


Och mysiga shoppinggator (även om det inte finns så där jättemycket att shoppa - men det är ju inte därför vi är här!)


Vi passade på att äta lunch på en uteservering nere vid hamnen och det var verkligen en höjdare! 75 spänn för dagens fisk med god sås, färskpotatis, bacon och parmesan. Jättegott! Det känns som om vi är här innan säsongen börjar. En sån här rätt på ett så turistvänligt ställe brukar kosta det dubbla.


När maten var uppäten mörknade himlen och vi trodde att det skulle komma en störtskur men vi hann strosa runt någon timme till innan regndropparna började falla.


Lena Linderholm har sitt galleri här! Fina saker även om de kanske inte var i min smak men jag hittade en tavla av Emilia Linderholm. Förutom att det var ett vackert förnamn så var tavlan superfin, men kostade över 3 000 kronor. Undrar om det är hennes dotter? I så fall hade vi samma goda smak när vi döpte dem! :)


Annars fanns det ju mycket butiker med marint tema. Det här är nog ett ställe för båtmänniskor i första hand!


Men man hade säkert kunnat köpa en hel del saker till stugan vid havet! Om man nu hade haft någon... haha!

Lite blöta i håret vandrade vi tillbaka och inhandlade kalvfilé som vi ska lägga på grillen ikväll. Det ska också bli gott - hoppas jag! Nu tror jag dock att jag ska återvända till min bok och "sidounderhållningen"! Vi har ett äldre par som grannar och hon pratar hur högt som helst - hela tiden! Och mest med hunden! Den är för övrigt elva månader och hennes stolthet. Och detta vet jag även om vi bara sagt "Hej". Maken mumlar lite då och då när hon konverserar och annars är hon i telefonen med vänninor. En av hennes kompisar har tydligen träffat en man som bara är 30 år... Ja, vad ska man säga? Vi har i alla fall inte tråkigt!
#1 - - eli:

Hahaha, vilken underbar bild på Ulf!

Sällan man ser honom så där på jobbet. Fattar inte varför ;P



#2 - - Monica:

Haha! Semestern verkar vara ett "lyft"! Han hälsar så gott!