Rent protokoll!

Efter några koppar kaffe och en "filbruttu" åkte jag till besiktningen och passade på att "bränna ur" fårrrrden på vägen för att försöka hålla ned de eventuellt höga avgasvärdena (jo, brorsan har lärt mig att man ska göra så).


På plats i god tid! Detta var alltid så nervöst förr men numera är jag nog inte särskilt nervös över nåt'! Det slår mig att det kanske är därför jag får åka till Besiktningen...


Strax före utsatt tid kom regnumret upp! Jo, den här projektbilen besiktas på lastbilssidan.


Två trevliga män tog hand om oss idag. Den ena var faktiskt samma besiktningsman som vi hade sist och han värjde sig med armarna i kors när jag körde in! Haha! Roligt med folk som har lite humor! Och jag skrytte upp dem eftersom Bilprovningen faktiskt är ett företag som blivit både effektivare och trevligare och det är inte illa!

Rent protokoll och bra avgasvärden, även om de gasade ur den väldigt mycket för att det skulle bli rätt. Jag fick tipset om att man kan köra på höga varv på låg växel för att de ska bli mer normala... Jo, hejsan! Det var ju det jag hade gjort! Tur! Lite begynnande rost under men annars helt rent protokoll! Jag fick t o m kliva ner och titta under bilen för att se var man skulle rostskydda och jag sa att jag skulle lära maken allt jag kan men att det också skulle gå ganska fort... haha!

Sedan blev det hemfärd via Moröhallen där jag både handlade till dagens middag och firade med årets första mjukglass! Oj, så gott! Ett par timmar i solen och sedan var det dags att sätta igång grillen igen! Vi köpte ju Mats avlagda när han köpte en ny och jag är verkligen nöjd! Enkel att hantera och rengöra gör att jag använder den varje dag! Det kommer att gå en hel del gas i sommar! Kolgrillen är ju underbar men kräver mer skötsel och tar längre tid att värma upp varför det här ständigt blir middagsalternativet.


Idag blev det kyckling igen och matig sallad. Fräscht och gott! Vi skulle ju fira lite idag eftersom maken äntligen fick semester!!!


Så här glad kan man bli när man får efterlängtad ledighet! I handen håller han också en förpackning med nya brännare till grillen. Den ena har pajat men det var inga problem att få ut nya. Här ska ätas!

Ikväll har vi också lagt in den nya mattan i uterummet och städat färdigt så nu kan vi äntligen börja sitta där ute på kvällarna!


Snyggt med svart! Ni ser ju vilket fantastiskt ljus det är där ute trots att klockan är mycket. Det är superhärligt och förlänger dagarna på ett underbart sätt!

Nu ska jag jobba lite för att ta igen det jag förlorade i solen... Hoppas att morgondagen blir lika fin!

#1 - - ola T:

Vilken härlig dag! Ta nu vara på semestern och hälsa Ulf!