Ont i kroppen...

He lit a n'lathunn... Fy fanken vad ont i kroppen jag har haft idag. Man är verkligen inte van att skotta jord och stöka i trädgårn'! Men jag har ändå förbarmat mig över trädgårdslandet och planterat både kryddväxter och sått sallad, rädisor och faktiskt också purjolök. Ja, jag inte en aning om den går att odla utan att förgro men va fanken, man måste ju chansa lite! Och i vår trädgård är det mycket chansningar! Haha! Några gröna fingrar har jag inte men man kan ju faktiskt ha lite tur också! :)

Nu har hela dagen gått och jag har ännu inte börjat packa... Tanken är ju att vi 06.05 (jag frågade maken om avgångstiden...) imorgon bitti ska åka söderut för att innan kvällningen landa i Vaxholm! Vi blir borta någon vecka men man har ju dator, uppkoppling och telefon så det som ska göras jobbmässigt funkar oavsett var jag är!

Men vi har i alla fall gjort ett besök på soptippen idag och även rensat alla returförpackningar vilket alltid är skönt. Det har ju lust att bli hur mycket som helst! Jag har också hunnit handla mat, jobba lite, lämna in bilen som ska lagas medans vi är borta och precis gjort ett bildmanus till sonen så att han ser allt han ska vattna... Jag hoppas, för hans skull, att det inte blir knallsol hela tiden...

       

 

       
   
 
Han lär ha lite att göra då...

Ne, nu får jag ta och packa ihop lite kläder annars lär det väl bli lite komplicerat och tråkigt att vara på resa... Återkommer med rapporter om hur vi har det! :)

#1 - - Ola T:

Ha det så jätteskönt. Och kör försiktig! Ska ni hälsa på Stenmark och hans granne (jag tappade hans namn just nu!) som var hockeyproffs i Canada och sålde kalsonger efter karriären.

Salming! Börje! (Nu kom det fram!)

#2 - - Monica:

Tack, tack! Det ska bli jätteskönt! Jaså, Salming bor i Vaxholm? Då kanske jag kan säga att maken inte behöver packa några kallingar. Det lär väl finnas där... haha!

#3 - - Linnéa:

Bildmanus till vattningen :D vad charmigt.

Önskar lycka till med både vattnade och resande. Ha det så trevligt i Vaxholm! :)