Mera Midsommar!

Innan gästerna dök upp ikväll fick vi nästa midsommarhälsning som kom från familjen Bergvall som landat i pappas och mammas stuga:


My vattnade smörbollarna och det behövdes säkert efter regnet... :)

Sedan blev det full fart och kvällen har gått oerhört snabbt i trevliga vänners sällskap! Jag har nog längtat efter att ha främmande och var klart långt före de anlände... Hann t o m ta en liten lur i soffan och det är ju aldrig fel! :)


Halva gänget! Vi hade knytkalas och Carina hade gjort en supergod nubbesallad till förrätt!


Maken serverar!


Den sötaste gästen, valpen Wilma, tog det ganska soft och ställde även upp som fotomodell! Hur "go" är hon inte?

Sedan  blev det grillat till varmrätt och jag hade min vana trogen gjort alldeles för mycket mat (men det får ju inte bli för lite...). Nu blir det istället rester hela dagen imorrn! Eftersom det var uppehållsväder var det bara att klä på sig efter maten. För det första behövde vi röra på oss för att få ner lite dessert och för det andra så brukar vi ha lite boulemästerskap där vi tävlar damerna mot herrarna!


Marika och Carina i lite lånade tröjor. Det är tur att vi har gott om fleece! Tack Anki för det! :)


Uppställning och första utkast! Jag tycker nästan att man redan här kan se att damerna kommer attt vinna. Eller?


Vi hade i och för sig god hjälp av domaren...


...som efter uträttat springjobb somnade med nosen bakom en stol! :)

Damerna tog faktiskt hem segern och detta firades med jordgubbar, grädde och en syndigt god kladdkaka! Tack Lisa som bakade! Det var hur gott som helst och jag åt alldeles för mycket...


Ja, ni ser ju själva... Känner mig fortfarande proppmätt och ämnar nu kasta mig i sängen!

Tack alla för att ni kom och gjorde den här kvällen till en lika trevlig midsommarafton som vanligt! Det enda som saknades var solen men den kanske dyker upp imorrn? Vem vet? Nu: Godnatt!