Jobbdag i solen!

Ibland får jag så dåligt samvete över att mitt arbete är så roligt men så länge man faktiskt får en massa saker gjorda ska man nog inte ha det! Idag har jag och Åsa suttit på baksidan i solen och jobbat med vår julshow och haft många roliga idéer! Att jobba med julshow på Solbacken är nog inte helt fel...

Vi gjorde också en kalaslunch här ute med grillade kycklingfiléer och sallad. Dessvärre ville ingen av oss vara med på bild. Det är himla tur att man har någon av barnen hemma sådana här dagar!


Oskar kom ut och åt lunch med oss! Tack för det min gosse!

Otroligt roligt att både träffa och jobba med Åsa! Du ska veta att jag verkligen uppskattar dig på alla sätt min vän! Vi kan både prata om allvarliga saker (och det måste man göra bort innan man kan börja arbeta) och skratta åt alla galna idéer som "poppar upp"! Det här är den bästa arbetssituation man kan ha och jag stortrivs verkligen! Tack käraste vän! Nu återstår "bara" att renskriva allt och göra en musiklista på alla låtar som vi lyssnade igenom - både till julshowen och Mens Night 2. Det blir mycket roligheter framöver!

När Åsa hade åkt hem gjorde jag en runda och körde tillbaka gastuben och ljudanläggningen. Stannade till på Statoil för att köpa mer vatten men de var helt utan stora flaskor! Så kan det gå en varm dag som denna. Därför blir det även en räd till affären ikväll. Jag ska ändå ut och åka för att lämna alla bilder till syrran. Ulf hade 700 st och jag har också en hel del minnen från dagen som de ska få. Den senare delen av festen ägnade vi faktiskt åt fotoalbumproduktion i ett eget litet kontor som vi riggat upp bakom scenen där Ulf behandlade bilder och jag skrev ut och monterade. Därför fick de redan vid midnatt ett första album med 42 bilder i A4-storlek! Man kan tycka att vi överarbetar men i det fallet är vi lika maken och jag. Vi vill alltid göra mer än vad som krävs... Så länge man kan göra någon glad är det otroligt roligt!

Och det där med att göra andra glada tror jag vi ska tänka på lite till mans! Det finns många som varken kan, eller vill, göra det och de har stora problem tycker jag. Är man så ogin eller missunnsam att man inte kan berömma en annan människa så ska man allvarligt fundera på om man ska träffa någon över huvud taget! Nu är inte det här något stort problem just för mig men det är en viktig sak att lyfta upp. Lycka i livet för många kan faktiskt vara att bli sedd och uppmärksammad och det kostar så lite att bjuda till! Man mår bra av att göra en annan människa glad!