Heldag i värmen!

Den här evenemangsveckan blir ett enda långt "bastubad"! Helt underbart väder men väldigt, väldigt varmt när man ska försöka göra något fysiskt...

Jag började tidigt eftersom jag vaknade redan klockan fem och inte kunde somna om p g a att jag kom på ett par saker som jag inte hunnit göra... Därför blev det uppstigning och färdigställning av specialblad för allsånger och lite annat jox innan det var dags att åka och köpa ätpinnar (jo, kineserna tycker att det är svårt med kniv och gaffel...) och börja dekorera lokalen. På detta, ännu hemliga, ställe har vi varit hela dagen och gjort riktigt fint! Temat är "Flower Power" och jag älskar att hålla ihop hela festen när det gäller tema. Det är otroligt inspirerande och kul med lite galna inslag som man inte kan ha annars.

Till min hjälp har jag haft både älsklingssonen och min utmärkta kollega Jörgen som också fyllde 40 idag! Stort Grattis igen till världens bästa Jögga!


Efter lunchen bjöd vi honom på jordgubbstårta! Det ska man få när man fyller år! :)


Sonen avstod dock tårtan eftersom han var så mätt. Det borde jag också ha gjort... men det är ju så gott!


Vi har burit bord och stolar, hängt upp lampor, dekorerat väggar och ställt i ordning för att det ska kännas både ombonat och festligt! Är det party så är det! :)


Och lite roligt kan man väl också hinna ha! :)


Senare på eftermiddagen bar det av hem någon timme för vila och dusch innan vi åkte ut till golfbanan och kvällens middag och tävling.


Det vimlar av trevliga och glada människor under de här dagarna så varje uppdrag blir ett sant nöje! Jag har ju sagt att jag har roligt när jag jobbar och det har jag fortfarande! Oförskämt roligt! Jag älskar glada och positiva människor!


Och även djur!


Och barn!


Viltbuffén signerad Restaurang Rönnbäcken höll väldigt hög klass och de hade verkligen gjort ett kanonjobb! Tack än en gång för både trevligt samarbete och god mat!

Efter middagen delade jag ut fleecetröjor (man vill ju inte att någon ska frysa... haha!) som brukar behövas framåt natten och diverse "bra att ha saker" som man kan behöva under en golfrunda.



Spelare med grönt kort tävlade på stora banan och övriga fick "Golf clinic",
d v s utbildning, för att lära sig och sedan gå korthålsbanan.


Här ser ni Stephen Skinner, Pro, i utbildningstagen!

När vi lämnade Rönnbäcken tränades och tävlades det fortfarande men vi lämnade in eftersom det blir en ännu längre dag imorrn! Det är inte bara för att man blivit äldre som man blir trött. Solen och värmen gör sitt till och allt eftersom allting klaffar så slappnar man kanske också av en smula. Nu hoppas jag på en god natt och tackar alla för bra jobb och trevlig samvaro idag!