Fullt upp!

Idag har jag inte hunnit irritera mig på tröttsamma egoister även om jag faktiskt stött på en helt ny sådan... Otroligt! De verkar, som någon skrev, bara bli fler och fler! Tröttsamt! Men mina tentakler är nog också ute och söker av mer än vanligt nu beroende på att jag är lite stressad och har ganska mycket att göra inför kommande event och projekt. Det ger sig nog när jag får semester. Då ska jag i alla fall bara omge mig med människor som jag bryr mig om! :)

Men det är skrämmande att brist på empati och ödmjukhet blivit så vanligt! Inte undra på att människor som mår dåligt verkar öka i samma omfattning! Fram för mer värme och omtanke! Vi lever bara en gång! Jag fick också höra en bra sak av en vän som påpekade att vi fått två öron och en mun vilket borde betyda att vi ska lyssna dubbelt så mycket som vi pratar! Jodå, jag vet att jag pratar mycket men även jag får mig en tankeställare! Egoisten jag träffade idag verkar dock inte ha fattat detta... Haha! Men jag backade. Det finns ju gränser för hur uppriktigt man kan vara med folk man inte riktigt känner!

Det där med ilska, eller engagemang, verkar dock dra läsare till bloggen så jag får försöka vara lite mer aggressiv utemellan. Roligt att få så många kommentarer och kul med allt stöd! Det är faktiskt jättekul med bloggen och ett bra sätt att göra sig av med känslor man inte får utlopp för annars! Rekommenderas!

Nu har jag kommit hem efter en lång dag på kontoret, ätit lite grillat och sallad och väntar på att maken ska servera kaffe medan jag jobbar vidare. Det blir några hunddagar innan ledigheten kommer 1 juli men det får man ta! Roligt är det i alla fall att ha jobb och få samarbeta med underbara människor! För det får jag! :)

Och särskilt glad blir man också när man får besök av gulliga killar på kontoret!


Eller vad säger ni om Anton Thylin? En superkille! Idag fick han vara kung för en dag och åka vagn med mamma! Han är så vansinnigt söt att man skulle kunna äta upp honom men det vore ju väldigt synd... :) En blandning mellan Solstickan-pojken på tändsticksaskarna och Emil i Lönneberga! Fast utan hyss! Eller?

Hur som helst är kaffet klart nu så jag avrundar för dagen! Ta hand om varandra, strö komplimanger omkring er, ge mer kärlek än ni får och må gott mina vänner!