Vilken kväll!

I normala fall skulle man ha blivit så här upprymd över att ha fått medelhavsvärme under en dag eller kväll men nu har man ju vant sig vid den fantastiska företeelsen. Istället blir man entusiastisk av en kväll med hällregn! Otroligt! Hos oss forsade det verkligen ned och vi måste ha fått över 50 mm på ett par timmar (ja, jag mätade i en hink som var tom innan). Ett par åskknallar fick vi också men det gick snabbt förbi. Det är hur som helst lite fascinerande med väder!


Men man grillar ju i alla fall när man väl har bestämt sig för det!

God middag med lammracks, utskuren biff av älg och rostade grönsaker! Jag gillar verkligen gasolgrillen! Snabbt och enkelt och den håller värmen i alla väder! Sedan satt vi i uterummet och lyssnade och såg på regnet. Det vräkte verkligen ned! Påminde om regnet i Kroatien när vi var där för ett par år sedan. Där kan det regna! Men där hade man också vanan inne och det fanns kanaler överallt i trappor och vägar där vattnet kunde rinna av.


Nu hittade jag bara den här bilden i hastigheten men där forsade vattnet!

Avslutar med en bild som jag skrattade gott åt! Vår lilla katt har ett gömställe i det lilla vedhuset på bron och igår hörde jag ett väldigt krafsande utanför så jag gick dit...


Haha! Stora, gamla Oliver trängde sig in i den lilla öppningen! Det tog en bra stund innan han hade vänt på sig och då kom han ut så snabbt att jag inte hann ta några bilder. Han ser ofta distingerad och irriterad ut när Skrållan leker men förmodligen så tänker han att han också ska testa någon dag. När ingen ser...

Nu blir det att ge sig ut för att tömma alla överfulla blomkrukor! Antingen är det för lite vatten, eller så är det för mycket! Ha en bra dag!