Tomt!

Vaknar och känner direkt att det är något som saknas... Tur att Oskar hade stigit upp och satt med sin kaffekopp, annars hade det verkligen varit tomt! Kändes lite ledsamt att lämna Bastuträsk igår. Jag stannade inte tills tåget gick eftersom det i vanlig ordning var ordentligt försenat och inte gick förrän strax före midnatt. Jag glömde t o m ta en sista bild av Emilia innan jag åkte... :( Det gjorde jag däremot när jag skjutsade henne i april förra året:


April 2010. Under det här året har hon utvecklats från flicka till kvinna! Söt har hon alltid varit men nu är hon så stark och självständig att jag blir mer och mer imponerad för varje dag som går!

Hon var själv lite ledsen igår att lämna stan med alla kompisar och familjen men jag sa till henne att man alltid kan ångra sig om man får för mycket hemlängtan! Det är OK att flytta hem igen och inget nederlag på något sätt. Det vet du gumman! Alla älskar dig för den du är i alla fall!

Nu är det inte bara hon som fattas mig idag. Maken har återgått till kneget och jag vet ju hur mycket han har längtat... Not! Får se till att göra något bra av dagarna ändå! Jag är ju ändå ledig! Tror att jag måste börja den behövliga städningen. Det får bli en bit i taget så att man inte bränner ut sig! Haha! Nu ska jag ta tag i dagen och se till att den blir så bra som möjligt!