Tisdagstoppen!

Det var länge sedan sist och blir kanske inte så genomtänkt heller eftersom den inte är slut ännu! Mycket återstår innan den läggs till handlingarna.


1. Har klippt gräset för första gången sedan jag fick semester! Helt otroligt! Det blev också rätt snyggt eftersom maken ägnade sista semesterdagen åt att hacka bort hela ogräskanten!


2. Myggfritt! Vilken sommar vi har haft! Supersoligt medelhavsväder och inte en mygga i sikte! Däremot såg jag denna storögda gynnare förra dagen. Vad det är vet jag inte men den var nog ett par cm lång. Ovanlig i alla fall.


3. Min bil! Borde tvättas men jag älskar den fortfarande och det är jag tydligen inte ensam om! Den är också ett utmärkt sovställe för trötta katter... :)

4. Improvisationer! Idag ska vi äta en gratäng där jag blandat saker jag hittade i frysen: En påse Pasta Alfredo som jag piffade upp med lök och några kycklingfiléer.

5. "Törrvere!" Det blåser och "solar" lite omvartannat - utmärkt väder för tvätt och byte av sängkläder!

6. Läsning! Böcker, böcker, böcker... Varannan dag "måste" jag börja med en ny. De tar liksom bara slut... :)

7. Krocket! Maken har fått en nytt kit som vi ska testa ikväll! Det kan gå hur som helst och därför kanske det här inte kommer att bli en toppendag "all the way". Jag kan ju eventuellt avsluta den som "looser"!

8. Maken har kommit hem! Jag undrade just vart han tog vägen men han har tydligen ett jobb att sköta... Jag har haft honom borta tidigare men då var det på Biltema... Jag sökte där man skulle men det hjälpte inte!


Hitta lätt... I helvete heller... Här kan gubbar försvinna hur snabbt som helst!

9. Morden i Midsomer! Ja, jag är inte jätteförtjust men på sommaren är det aldrig något på TV och den här serien är en höjdare om man jämför med den usla trovärdigheten i "Johan Falk"! Måste han prata som om han var drogad?

10. Nu är det mat!

Synes!
#1 - - Hans:

Monica, du har den bästa bloggen. alltid intressant att läsa vad du skriver. Tack för att du hjälper oss mentalt att acceptera då två av våra barn (?) som bor i Göteborg skall återvända. Det bästa är att de inte kommit ännu så om en vecka är de här för att vara med oss i två veckor. Ha en fortsatt bra sommar.

#2 - - Monica:

Tack Hans! Ja, det är underbart att ha barnen hemma! Och man får väl ta det som en komplimang att de faktiskt vill komma hem. Njut av era veckor tillsammans och ha en bra sommmar ni också!