Seskarö!

Då var vi ute på en liten tripp igen! Imorse packade vi Transiten och åkte norrut till Seskarö! Här har vi inte varit tidigare och tänkte nog att det skulle vara en ganska populär camping då den ligger så nära Haparanda och det välbesökta varuhuset, men neeej... Här är väldigt lite folk och jag har ännu inte frågat varför eller om det här är en vanlig syn. Den ligger alldeles vid havet med en fin strand så det borde inte vara läget det är fel på.


Utsikt från bilen!


Till vänster har vi minigolfbanan, där en familj för övrigt valt att tälta! Haha!


Vi gick en runda för att kolla in omgivningarna och det finns både badtunna och bastu! Man kan löpa direkt ut i havet efteråt och det är ju inte fel!


Fin strand! Vi hämtade solstolarna och satte oss och läste en stund. Det var väl ingen trängsel direkt men vi hade sällskap av en man i alla fall. Han verkade vara singel...


Eller åtminstone ganska ensam... :)


Fina gångar av plattor från stranden och upp till parkeringen. Maken blev sugen på att ta en tur ut i naturen...


...men det var tyvärr stängt!


Fint strandområde är det i alla fall. Gott om sanddyner, bänkar och bord. Men efter att ha läst ett tag bestämde vi oss för att ta en promenad in till samhället dit det är ca tre kilometer.


På vägen dit fick vi se detta stenröse i skogen och jag kallade det för gravröse. Nu när jag kikar på bilden så ser det faktiskt ut som om solreflexen blivit ett upp och nedvänt ansikte! Spooky!


Inne i själva Seskarö hittade vi ett hus med både gula och bruna eternitplattor...Kanske inte jättesnyggt!


Vi tog en glass på serveringen och utsikten mitt emot är klart industriell! Ett pyttelitet samhälle där det inte verkar hända särskilt mycket. Två äldre människor med rullatorer på vägen och ett illa klätt medelålders par som kom in och köpte en Kalle Anka Pocket! Jag kanske skulle ha tipsat om några av mina favoritförfattare istället! Nåja, jag ska inte göra mig märkvärdig på något sätt. De kunde ju ha haft ett barn som beställt den, men det såg ut som om kvinnan skulle ha den själv...


Nu är vi tillbaka igen efter att ha gått längst en väg som såg ut så här! Hela tiden!

Det kanske låter som om vi är missnöjda men det är väl en helt OK camping där vi kopplar av en natt. Ikväll blir det grillat och sallad och imorrn ska vi besöka IKEA innan vi åker hem! En kortsemester med andra ord - men trevligt med miljöombyte! Tjolahopp!