Onsdag?

Och vart tog den här dagen vägen? Jag har inte ens hunnit till datorn och bloggen... Ja, jag har naturligtvis suttit ute och läst i solen en stund men jag kände mig lite stressad eftersom jag sov dåligt, somnade om, glömde ställa väckningen och därför vaknade 11.20... Halva dagen hade alltså gått! Nu gör det väl inget när man har semester men när vädret är fint vill man ju hellre vara ute och göra annat.

Det blev i alla fall lite vattning, handling, skjutsning och hämtning av maken som visade sig ha punktering när han skulle hem på lunch... En spik i däcket är definitivt en spik på fel ställe...


Med köttfärs fulla frysen blev det Tacos till middag. Mycket fyllning som synes, eftersom jag hade köpt minitortillas... Men jag fick faktiskt ihop den!


Lite slappande i uterummet efter maten...

Och sedan drog jag igång igen. Maken skulle ha ett par jeans avklippta och uppsydda som shorts och det gick ju rätt snabbt men eftersom jag ändå hade symaskinen framme så passade jag på att sy nya gardiner till badrummet (vi hade köpt tyg på IKEA) och eftersom jag skulle sätta upp nya gardiner så ville jag ju först torka fönstren och städa... Ja, ni fattar. Det tog hela kvällen men nu är det klart!


Jag vet inte om tyget är klockrent men nya handdukar och badlakan i orange blev lite fina färgklickar. Nu syns de ju inte på bild men ni fattar... Rent är det i alla fall!

Enda bakslaget är väl att jag tog hand om badrummet under tiden som jag egentligen skulle promenera... Hmm... Antingen går jag en sen promenad eller så skiter jag i det idag... Svårt val. Jag har ju en tendens att inte känna mig nöjd med dagen om jag inte har gjort allt det jag tänkt mig men jag får väl förhandla lite med mig själv... Har jag tur vinner den del som vill slänga sig ned i soffan...