Björkåsen!

Hela dagen gick utan att det hände särskilt mycket. Tänkte ändå att jag var tvungen att hitta på något och hade länge planerat att gå på fotboll men så fick jag ett sms från syrran som var i pappas och mammas stuga i Björkåsen och frågade om jag ville komma ut till solskenet vid havet. Självklart! På ett par minuter var jag klar och det var härligt att komma dit!


God middag med pastasallad blev jag bjuden på och sedan glass och bär!


Glassbilen hade just passerat och bären fanns på tomten! Ja, inte hjortronen, men vi har ju en far som älskar att plocka så det fanns tillgångar! :)

Det är fint där ute och jag borde väl också spendera tid där men det har av olika anledningar inte blivit så mycket. Desto trevligare var det att komma ut ikväll så tack Malin för att du hörde av dig och Martin för att du stod ut med två pratkvarnar! ;)


Efter maten tog vi tjejer en promenad! Eller "pro-mi-nad", som My säger! Vi gick lite längre ut bortanför stugorna för att titta lite på havet! Ja, vi har ju vatten även nedanför stugan men det är trevligt att gå en sväng på lite upptäcksfärd!


My hittade ett träd som hon gärna klättrat upp i!


Och ett annat som hon fick provsitta! Och vad tror ni de tittar på?


Havet såklart! Lugnt och fint denna ljumma kväll!

  
Mycket att kika på om man verkligen tittar! En benbit, en blomma mellan stenarna och ett ansikte! Det är skönt och avkopplande att låta hjärnan ta in små underverk i naturen! Sedan kastade vi smörgås och jag återfick för en stund min borttappade teknik och lyckades med 8 hopp på vattnet! Incredible!


My blev lycklig när hon fick bestiga ett "berg"! En sån söting!


Lika gullig som sin glada och busiga mamma som också fick komma upp!

Efter mera kaffe och ett par matcher i Yatzy där Malin stod som vinnare var det dags att åka hem och jag känner mig verkligen nöjd med dagen! Kvällen vid havet "made my day"! Tack ska ni ha hela söta familjen Bergvall! :)