Välskottat!

För det första hade jag ju tänkt vara ledig idag men telefonen har ringt oavbrutet sedan jag steg upp. Mycket frågor om biljetter och andra saker som ska fixas inför föreställningarna. Jag får väl skylla mig själv eftersom jag har kontorstelefonen vidarekopplad till min mobil, men jag tycker ju att folk måste få svar på sina frågor. För det andra så har jag faktiskt haft en kort ledig stund och det var när jag glömde ta med mig nämnda telefon ut när jag skottade! Haha!

Nej, jag ska väl inte klaga. Jag ska istället ägna detta blogginlägg åt beröm! Först till maken som har skottat i flera timmar idag och även fått bort snön på taket! Han klagar på att han inte hinner motionera men flera timmars skottning måste väl vara supermotion. Själv var jag helt slut efter att ha varit ute i fyrtio minuter! Jag vill också beröma den traktorförare som skottar gatan det här året. Han är helt suverän och jag har just varit ute och gett honom dagens applåd! Så här välskottat har vi aldrig haft! Han blev lite förvånad när jag stoppade honom men han tackade och berättade att han hade fått skäll hela dagen... Tur att jag kunde göra honom lite glad just idag då!


Just nu var det två traktorer igång och i den andra satt hans son. Han verkar ha en god läromästare och har vi tur får vi behålla dessa favoriter på vår gata! :)

Jag har också varit iväg och handlat och överraskade maken med årets första semla! Det är hans favoritfika och det var han verkligen värd efter allt arbete!


Hur gott som helst! Jag är också rädd för att det här inte kommer att bli årets sista så jag kanske ska ge mig ut på den promenad jag hade planerat in idag!

Återkommer senare om det händer nåt kul!
#1 - - Ola T:

Bra att du gick ut och rosade snöröjaren! Det behöver de, om de gör ett bra jobb. De behöver det precis som alla andra som gör goda arbeten, som du och din ensemble, till exempel.

Jag vet inte hur det ser ut på Läkarvägen nu, men innan jag for iväg var jag imponerad av hur den nuvarande Skebolejde entreprenören sköter skottningen nu i vinter och hur ambitiöst han även fixar grönytorna. Dock har jag inte hunnit på honom för att ge honom (eller den anställde) beröm.

Dock är jag säker på att jag får skotta ur min plats i carporten själv när jag kommer åter kvällen den 31 januari. Något av skottningen ska väl sparas även till mig...

#2 - - Lennart Persson:

Ein sämmel te magerstackarn'. Du måst gö opp'en. Han shiin ju som en stövar i kroppen!

#3 - - Monica:

Ja, lite skottning är det säkert kvar till dig Ola! Och jag tycker också att alla som gör ett bra jobb ska få beröm. Det är alldeles för få människor som ger beröm så man får väl försöka föregå med gott exempel när man får tillfälle.



Och Lennart, jag lever ju med en man som har världens bästa ämnesomsättning så hur mycket jag än göder så händer det ingenting. Det är så att man bli avundsjuk ibland...

#4 - - Malin:

sjöng du: "tack tekniska kontoret för att ni gör sommarstigen så fiiiin" eller nåt?

#5 - - Monica:

Haha! Nej, men det skulle väl ha varit högst passande! Ska testa nästa gång! :)