Mera stök i Götet!

Tillbaka på hotellet efter en lååååång fixardag som vi är väldigt nöjda med! Själv började jag med att sova så länge att jag missade hotellfrukosten och det är väl egentligen en dödssynd men jag ville verkligen sova! Gick ned på stan där jag skulle möte Emilia och tog en stor latte och en macka istället på Tugg där vi skulle träffas.

Sedan blev det shopping! Skurmopp, diverse köksgrejor, lite dekorationer, köksgardin, möbeltassar, skarvsladdar, kaffekoppar, golvkandelaber och ett skitsnyggt soffbord! Efter en god lunch åkte vi buss hem med alla påsar och bordet i knäet. Vi var tvungna att diska upp kopparna direkt och göra lite gott kaffe på espressomaskinen som hon fick till juklapp. Riktigt gott!


På plats vid barbordet!

Sedan åkte tjejerna iväg för att hämta en spegel som Emilia köpt på blocket för en struntsumma. Under tiden började jag montera byrån som vi köpte igår. Jag förberedde också lite ost- och skinkpajer som vi skulle äta till middag.


Här är jag i full gång och jag hatar att montera byråer. Man blir alltid så osäker på om man satt skenorna åt rätt håll vilket man inte ser förrän man testar lådorna...


Men där står den till slut! Och ljusdekorationen är ett snabbköp på Clas Ohlson! Allt står väl inte på rätt ställe ännu men hon får fortsätta att piffa sedan jag har åkt. Nu har vi ju gjort en grundinsats!


Här ser ni det snygga plexiglasbordet som jag tycker blev pricken över i:et! Ett litet fack för tidningar fanns det också under. Riktigt fint och det enda som var lite dyrt. Men det förhöjde resten.


Krukan i hörnet är tillfällig men det börjar arta sig!


Och kandelabern som står vid fönstret är jättesnygg!


Och här ser ni den stora golvspegeln! Jättefin och ett rätt maffigt exemplar att ta med på spårvagnen! Jag har också monterat lampor inne i TV-hyllan. Ja, jag satte fast sladdarna på baksidan! Inte lätt att vara både mamma och montör men det underlättade att maken skickat med diverse skruvar som kunde vara bra att ha!


Här började vi packa ihop för att åka och Emilia verkar nöjd! ;)


Kanonduktiga tjejer hade bokat träningstid på kvällen och jag åkte hem för att jobba undan lite som kommit på mailen under dagen. Sedan skulle de åka för att städa i gamla lägenheten i Brunnsbo. Ja, det blev en rejäl dag för dem. Vi har varit ett oslagbart team idag så nu kan vi alla med gott samvete lägga huvudet på kudden! Tack för en rolig och riktigt konstruktiv dag! :)
#1 - - Berit:

oj så fint du har det. I vilken butik finner jag plexiglasbordet?

#2 - - Monica:

Det är inköpt på Åhléns!