Tydligt?

Mosig och trött sitter man och njuter av att det äntligen är ett par dagars helg! Dagen börjde med en tid på röntgen där det mesta nog såg bra ut. Det är sällan man är på besök där så jag var nog ovanligt uppmärksam. En fråga bara: Varför står det "Gateway" på skylten? Eftersom vi gick genom en korridor så gissade jag att det kanske betydde genomgång men när jag slog upp det så är översättningen portvalv, port eller ingång... Och hur reagerar en äldre människa på den engelska texten? För vissa kan det ju vara tillräckligt spännande att besöka lasarettet!


Skyltar ska ju väl tydliga... för alla.

När vi kom hem igen blev det en timmes vila och sedan en semla för att vi tyckte att vi var värda det!


Semlor! Bra uppladdningskost!

Sedan blev det föreställning igen och en helt suverän söndagspublik! Tack till er som var där och förgyllde vår dag! Nu har jag just avnjutit ett avsnitt av "Solsidan" och sedan ska jag bara relaxa! Koppla av alltså! :)



#1 - - M:

Mycket konstiga ord i vår värld, måste vara svårt att vara äldre och handla, nu heter det inte REA längre, utan SALE, walkingskor? vad är det? antingen walkingshoes, eller promenad skor. Listan kan göras hur lång som helst, kul med en härlig revy stund och som grädde på moset, härliga solsidan :)

#2 - - Monica:

Nej, det kan inte vara lätt att varken bli sjuk eller gammal... Men det är tur att det finns glädjeämnen i tillvaron! Solsidan är ju helt underbart! Jag skrattar högt! :D