Klarar jag mig?

Nu har det nästan gått sju månader sedan jag "råkade" trampa för hårt på gasen när jag körde till Luleå. I det "gulliga" (haha!) brevet från Polisen fanns en fin och tydlig bild på mig och jag har sedan dess betalat böterna och väntat på att körkortet ska bli indraget någon månad. Men ingenting händer. Jag har de senaste dagarna funderat på detta och tänkt att det ju är det enda som kan vara smolket i min nu så välfyllda glädjebägare... Men jag borde klara även det en kort period. Det går ju bussar och kortet kommer ju tillbaka.

Idag läser jag i tidningen att Polisens nya strategi är att låta grova fartsyndare gå fria för att få resurser över till att på andra sätt sänka medelhastigheten i trafiken. 43% färre körkort drogs in förra året! Kan det var så att jag kommer att klara mig? I så fall skulle det vara helt fantastiskt! Jag ska också villigt erkänna att jag har blivit en oerhört laglydig person i trafiken. Ja, det blev inte sämre när jag bytte bil till en riktig racer. Nu kör jag ännu lugnare. Hur kan det bli så? Jag skyller en del på automatlådan som ser till att man har en lugnare och mindre stressad körstil. Nu ska jag fortsätta denna lugna levnadsstrategi och hålla tummarna för att jag kommer att ha tur även här! (Nej, jag tar inget ut i förskott men jag fortsätter att hoppas!)


Poliser. Ser ni så snälla de ser ut? :)

I övrigt har jag blivit med Drop Box (Tack Martin!) vilket var en så smart lösning där jag nu kan dela filer med bl a min syster!  Jag kan också komma åt filer från flera datorer eftersom det ligger på en server. Hur bra som helst! Gå in på www.dropbox.com och ladda ned!

Nu ska jag fortsätta att vara laglydig och betala mina räkningar. Jag ska också ringa Johanna som legat i feber några dagar för att se om vi måste strukturera om kvällens föreställning eller om hon frisknat till. Håller tummarna även här!

#1 - - Annica Bray:

Visst är dropbox bra:-) we love! Å poliser är snälla! Även när de gav mig fortkörningsböter, man får det man förtjänar:-)

#2 - - Monica:

Ja, jag blev överförtjust över drop boxen! Och nog har jag förtjänat att förlora kortet men jag hoppas fortfarande...