Jobbardag igen

Jaha, då har man jobbat igen. Det gjorde jag ju i och för dig i igår också men då var jag så uppfylld av mina promenader att jag mest bloggade om det. Jo, jag har faktiskt kommit mig iväg idag också, en sväng före middagen. Det var härligt även den här gången så min nya målsättning håller i sig. Kanske kortsiktigt att säga så efter tre dagar men ändå...

Det har mest varit pappersjobb och kontering av kvitton de här dagarna + lite biljettfix och planering inför våra spelningar i Umeå i mars. Vi säljer redan nu biljetter, kör annonser och TV-reklam så målsättningen är väl att det ska vara utsålt även där när vi närmar oss dagen D. Hoppas åtminstone det!

När jag kom hem var det en så fantastisk fullmåne! Man blir lite impad när den lyser som ett klot på himlen!


Går kanske inte att göra den rättvisa med min lilla kamera men ni fattar...

I ljuset av den blev också snömängden väldigt påtaglig. Det är helt otroligt vilka högar vi har framför huset. Man undrar ju om det ska tina bort nån gång...


Men får vårsolen bara komma fram ordentligt så går det ju rysligt fort!

Efter middagen som idag bestod av Tacos så bar det av till syster yster för lite bröllopsplanering. Hon har börjat strukturera upp arbetet och fördelat uppgifter vilket är kanonbra! Jag har fått roliga saker att göra och blev genast peppad att sätta igång! Nu är det inte dags förrän 4 juni men tiden går fort så det är lika bra att börja. Jag hann ju också mysa en stund med älsklingssysterdottern som hade lite feber. Hon var inte direkt villig att komma upp i knäet men efter att hon ätit välling började hon fråga efter iPhone och tittade lystet på mig. Jag tog fram min Ericsson och den var ju kul en liten stund i alla fall. Tror ni inte att flickungen hittade ett spel som jag inte ens visste om att jag hade!


Men till slut fick hon låna mammas mobil och den var av rätta märket! Nöjd! Själv blir jag väldigt nöjd av att bara ha henne i knäet och snusa lite!

Nej, nu ska jag ladda för sängen! Imorrn spelar vi föreställning för pensionärer på eftermiddagen och även den är utsåld så det gäller att vara på tårna!


#1 - - Ola T:

Kul att du har väl fyllda dagar. Snyggt skottat ser det ut att vara. Ska kolla månen från den här horisonten. När den var ny låg den ner som en vagga. Ska bli intressant att se om den ser ut som en kupol när den är gammal.

#2 - - Monica:

Jag är väldigt nöjd med skottningen som Ulf sköter exemplariskt! Roligt med månen. Du får ta lite bilder om den nu blir en kupol!