Oj, oj, oj...

Om gårdagens företällning var en utmaning så var dagens båda shower en liten pärs! Jag har tidigare pratat om att jag ofta håller på med många saker samtidigt och det är väl inte alltid att rekommendera. Idag var det likadant innan vi skulle åka på föreställningen. Biljetter som saknades, ingen som svarade på Turistbyrån, papper som skulle skrivas ut - och allt dyker upp precis innan jag ska åka. Det gjorde nog att jag säkert var lite ofukuserad när vi körde iväg och i motljus med försämrad sikt stack jag ut nosen i en korsning och det small ordentligt!

Herregud så rädda vi blev! Som tur var hann vi upptäcka varandra just innan krocken så vi båda höll ut, annars hade det smällt precis i min dörr. Nu tog det längre fram och vi klarade oss undan med rejäla smällar i sidan. Bilen fick bärgas bort eftersom smällen tog på framhjulet och nu tar det nog ett tag innan jag får tillbaka den... Fy, vilken chock vi fick! Och vi som var sena redan från början blev ännu senare men fick hämtning och genomförde första föreställningen i någon slags adrenalinchock tror jag.

Som tur är har vi en underbar läkare som dök upp och kollade upp oss. Nu har vi båda fått tid på röntgen imorrn bitti för att ta bilder av nacken och axeln som fortfarande tar ordentligt ont. Jag är ledsen över att älsklingsbilen blev smashad men ska väl ändå vara glad att det bara blev plåtskador - både på min och den andra bilen. Det kunde ju faktiskt ha varit värre...

Nåväl, vi klarade oss bra och dagen till ära hade jag också gjort ett trav till hela revygänget. Vi brukar göra det på lördagarna men har nog glömt bort det hittills. Alla ville vara med på en andel eftersom de också tyckte att jag hade haft tillräckligt med otur idag... Och skam den som ger sig: 7 rätt! Vi vann över 10 000! Kul! Det blev inte mer än 835:-/person eftersom vi är ganska många men det var ändå ett stort plus! Och en rolig grej!

Och mer tur var väl också att läkaren undersökte Johanna som nu har fått penicillin då hon fortfarande har hög feber! Hon kunde inte sjunga idag heller men nu hade vi ju hittat en fungerande lösning redan igår och det bästa är att hon nu kommer att bli frisk!

Jag är också glad att jag sådana här dagar omger mig med glada och omtänksamma kamrater! Utan dem skulle man inte klara sig! En missräkning var dock att pojkarna lånade min kamera och vi kan väl kalla den bildserie de tog för "finn fyra fel...". Det här var nog den enda bild som gick publicera...


Ja, ni fattar...

Själv dokumenterade jag Anders chipsätande "mamma"...


Hon är också snygg...


Anders "syrra" ser mest förvånad ut...

Men det är skönt att ha humorn att ta till såna här dagar när resten blir lite upp och nedvänt! Nu ser vi fram emot en lång natt och en bättre dag imorrn!



#1 - - M:

men oj, oj. såna där dagar kanske du ska ta taxi, livsfarligt att köra bil när du är så stressad. Tur i oturen att det bara blev plåtskador..



Hoppas resten av helgen går bättre. Grattis till vinsten, en liten tröst i eländet. Ta det nu lugnt Monica, Vill ju inte att du ska ta knäcken på dig.

L-ugn, S-äker, T-rygg...

#2 - - Monica:

Alla kan göra fel... Tur att det gick bra i alla fall!

#3 - - m:

Ja o ja, menade inte så, blev bara skärrad, otäckt med olyckor, bilar av din klass är ju som tur var säkrare än andra småbilar. Njut av ledigheten. :)

#4 - - Monica:

Nej, jag förstår att du menar väl. Jag har bara lite ångest över att det blev som det blev... Tur i oturen att jag har så bra bil! Det är helt rätt! Nu ska jag ta det lugnt! Kram