Bokat resa!!!

Ja, jag har fortsatt mitt fixande och har sytt kuddar till Emilia och börjat packa lådor. Hon har i sin tur hyrt släp och fått hjälp med bil för att hämta soffa och andra möbler i Göteborg och jag känner ju hur gärna jag skulle vilja vara där för att hjälpa till. Det är ju också mer besvärligt att bo i en storstad. Ärenden som tar 10 min här tar 2 timmar där p g a avstånden och busstider. Alltså bestämde jag mig för att åka ner efter helgen! Så kul!!!

Hittade en billig resa med SAS på Travelstart. Bara 2600:- för Skellefteå-Göteborg ToR! Samma resa kostade konstigt nog 500 kr mer SAS hemsida... Märklig prissättning flygbolagen ägnar sig åt! Nu kan jag unna mig att vara ledig några dagar nästa vecka och hinner ändå hem för att spela revy på fredag igen. Det blir kanon! Eller "Kung" som Emilia skulle ha sagt.

Detta resulterade i att jag slutat packa paket och istället tagit fram stora resväskan för att ta med allt jag hade tänkt skicka. Nu kan jag ju ta med så mycket mer som diskhanddukar, resestrykjärn och annat som kan vara bra när man flyttat och inte har något. Jag får också med mig kaffemaskinen som hon fick i julklapp. Ja, jag blir alldeles exalterad vid tanken på ett par dagars fixande. Jag bara älskar det! Nu ska jag ut på nätet för att se om vi kan gå på någon föreställning när jag ändå är där. Lite nöje måste man också hinna med!

Ha en god kväll! Själv ska jag äta lite glass och försöka varva ner... :P
#1 - - Ola T:

En resa, även om det innebär jobb av det slag som du ser fram emot, är alltid en avkoppling. Det behöver du nog...

#2 - - Maria:

Så kul att få åka i väg och hjälpa till med sånt där roligt.Hoppas att vädret blir bättre så att inte det strular med planen, Sen ser du till att komma hem i tid..på söndag 16/1 måste du stå på scen !!!Kram

#3 - - Monica:

Ja, det blir jättekul att åka iväg! Avkopplande arbete! Och jag har bokat hemresa ï god tid så vi ses nästa söndag Maria!

#4 - - Emma Lundkvist:

Men det är ju ändå satans dyrt!! Även du har ju bokat Barcelona som, även om man räknar med alla möjliga tillägg, blir bra mycket billigare än t.o.r Göteborg. Hoppas verkligen att det kommer något fler flygbolag till Skellefteå som även tänker flyga inrikes.

#5 - - Monica:

Håller med dig fullständigt Emma! Barca kostade inte mer än 1800 och det är ju ändå en betydligt längre resa. Fram för fler flygbolag och billigare biljetter! Jag vill resa jättemycket! :)