Ibland blir det inte bra...

Vissa dagar blir allting lyckat. Man börjar på olika projekt, det ena ger det andra och man blir så nöjd. Andra dagar så går ingenting den väg man vill. Idag var det en sån dag. Kände mig lite håglös redan i morse men det kan man ju inte acceptera så jag har försökt mig på lite olika saker som jag inte har blivit särskilt nöjd med. Lika bra hade det varit att inte göra ett smack.

Vädret var helt underbart men jag kom mig inte för att promenera heller. Satte mig i solen en stund men var för lite klädd och när jag ruschat ned i snödrivan två gånger och blivit blöt i baken gav jag upp. Sedan fick jag för mig att jag skulle sy ett draperi till tvättstugan som skulle gömma undan maskinerna så att man slipper se dem när man kommer in i groventrén. Köpte tyg, planerade, sydde och hängde upp. Det blev inte bra! Nu ringde Emilia för att fråga vad jag gjorde och jag berättade att jag just sytt gardiner dit. " Varför har du gjort det?" blev hennes spontana fråga och det undrar jag också... Imorrn åker de ner igen. Jag kanske gör ett nytt försök med lamellgardiner eller så ger jag bara upp och köper dit ett par nya krukväxter...


Nja, jag är skeptisk... Jag hade från början satt upp tre längder som jag rynkat lite men det blev ännu sämre... Idag kan jag verkligen kalla mig för Miss Nöjd!

Men det har varit en fin vårdag. Katterna springer ut och in och man ser hur förtjusta de är över den avtagande kylan. Skrållan har dock lite egenheter och lägger sig gärna i skuggan och huttrar... Fast helt korkad är hon kanske inte. Ulf har byggt ett litet vedhus på bron och längst upp gjorde han en koja till henne där hon skulle kunna gömma sig ifall det kommer stora katter och skrämmer henne (det händer faktiskt). Nu satt hon där och hade full koll på läget utomhus!


Vad glor ni på? Jag bor här...

Och sedan såg jag ett annat vårtecken som gjorde mig glad!


Ser ni inte vad det är? Kikar man ordentligt ser man ordet "Weber". Nu tinar alltså grillen fram och den ska bli mig ett sant nöje att använda igen! Och 90% av gångerna brukar jag t o m bli riktigt nöjd!

Men nu ska man inte gräva ned sig bara för att man har haft lite taskigt flyt. Ser fram emot en bättre dag imorrn!

#1 - - Ola T:

Bättre flyt får du när det börjar töa ordentligt – Miss nöjd (haha).

#2 - - m:

Vad du gör mig glad, med din blogg. Den förgyller min dag, även dagar då du är Miss flyt..

Visst är det så att vissa dagar undrar man varför man lyfte huvudet från kudden? Skönt att vädret blivit mildareså vi kyliga norrlänningar från tina upp.

Hoppas denna dag blir bättre än igår. Kram.)

#3 - - Monica:

Så kul att bloggen gör andra glada även om det ibland inte går så bra för mig. Jo, vissa dagar skulle man ha gett upp från början... Men idag blev det bättre så jag kommer snabbt tillbaka!!!