Heldag i Luleå!

Ledig lördag och bra körväder - alltså åkte vi till Luleå för att hälsa på sonen och shoppa lite. Så kul! Mest roligt är det ju naturligtvis att träffa Oskar och han mådde alldeles utmärkt! Det första jag gjorde var dock en typisk mammagrej... Jo, efter kramarna så tog jag automatiskt hand om den skitiga spisen som nu glänser igen! Jag vet inte vad det är med mig men en del saker går med viss automatik och det kan säkert vara rätt irriterande...


Ja, jag borde hålla fingrarna i styr men...


...under tiden hann ju Oskar och Ulf kika lite på en del bilder han tagit och det är ju också kul. När det gäller foto har de väldigt mycket gemensamt och det är lite mysigt att höra dem diskutera. Det händer faktiskt att jag inte får en syl i vädret... haha!

Sedan drog vi iväg på båt- och husbilsvisning. Inte för att vi skulle köpa något men det är kul att se! Vi köpte ett litet campingbord till vår projektbil och det var precis vad vi behövde!


Utanför entrén stod dock en mycket liten bil... Kanske inte symtomatisk (heter det så?) med de stora schabrak som visades inomhus!


Ett antal miljoner uppradade...


Och mitt bland husbilarna: Magnus Samuelsson! Han såg rätt avslappnad ut! Kan min blogg få något "jag mötte Lassiepris" nu?


Ja, jag är ju ingen motormänniska men visst är det där en båt?


Sedan tog vi en promenad ut mot vattnet. Det är väldigt vackert i Luleå och på isen har man plogat upp en isbana för promenader och långfärdsskridskor. Skulle vara väldigt kul att prova!


Och Ulf hittade en lämplig bil på parkeringen! Eller två. Mitt emot stod denna:


Namnskylt klar! Synd att inte bilmodellerna passade...

Sedan gick vi en tur på stan och åt vi en sen men mycket god lunch på Roasters. Därefter skulle Oskar hem och maken på Biltema. Vilken överraskning! Jag tog dock inga bilder där... På hemvägen kände jag hur himla trött jag var och bad därför Ulf byta av mig i körningen. Innan han fått upp bilen i 90 igen så hade jag somnat...

Nu har jag varit på lasarettet och hälsat på pappa som nog fick en liten "tia" igår. Han tappade talet och kände sig väldigt yr och konstig och är nu inlagd över helgen. Ikväll mådde han bättre och hade äntligen fått vara på röntgen. Vi får nog vänta någon dag till innan vi vet säkert hur läget är. Skönt att se att han verkade piggare! Nu är det Melodifestival och jag har just missat Lasse Stefans... Vilken tur! :)