Snöig söndag!

Och nu när jag skulle få sova så länge jag ville vaknade jag naturligtvis klockan nio... Men jag ska absolut inte klaga. Igår sov jag ända till 12.30! Fast att jag inte hade lov... Haha! Det blir mycket sömn här på bloggen men det är viktigt för mig. God sömn gör att jag funkar så mycket bättre!

Det har känts lite segt idag. Har fått små kickar av energi som tyvärr inte har räckt så länge men lite pyssel har det ändå blivit. Viktigast var dock att återigen fylla kylen med lite mat! Det har lust att bli bara det allra nödvändigaste när jag inte är hemma. Men idag åt vi ju för ovanlighetens skull gemensam middag och det måste man fira! Med maaaat! Rundan på "kvartersbutiken" blev extra trevlig när jag träffade härliga människor!


Här har ni begåvade bloggaren Ola Theander och hans supersöta fru Maha! Hon ville egentligen inte vara med på bild men jag tycker att hon ska sträcka på sig och ställa sig längst fram! Hon är så himla gullig! Nästa gång min sköna? Hur som helst pratade vi bort en stund och det är alltid trevligt! De åker till Egypten för att stanna en månad och jag blir lite avis. Vore hur skönt som helst att åka till värmen nu när vintern tydligen ska bli lite bistrare efter helgen...

Maha jobbar som ytterst lojal husfru på Aurum och om du läser den här bloggen Pettersson så tycker jag att du ska höja hennes lön rejält och ge henne ledigt åtminstone en dag i veckan! Ingen människa orkar jobba jämt och hon är alldeles för snäll! Jag erbjöd mig att vara hjälpragata någon dag och det kanske kan vara en framtida arbetsuppgift för mig? Haha! Önskar er hur som helst en alldeles underbar resa söderut och en God Jul!

Och snön gör ju att det blir lite extra vackert ute! Tittade mig omkring när jag kom hem och nog är det här bättre än slask och regn?


En snöig spaljé och lite torkade klängväxter kan plötsligt se riktigt fint ut!


För att inte tala om "lillhuset" som jag tycker är fint sommar som vinter!


Men finast ikväll var nog grannarnas glada snögubbe! Han verkar vara hockeyfantast och har klubban i högsta hugg! Platsen bredvid granen kanske är själva båset? Blir det "klabbsnö" någon mer dag kanske man måste ut och göra en egen?

Nu blir det TV och inte så mycket mer. Har börjat en match i Wodfeud på engelska och det är minsann inte det lättaste. Men den är bra att ha i reklampauserna... Ha en skön kväll!
#1 - - Ola T:

Tack själv för ett härligt samtal, Monica. Och reslyckönskningarna. Det ska nog gå bra och det ska bli jätteskönt! Och God Jul själv till hela din familj!